Вітаємо на сайті ОК. КАДРОВИК Для входу в систему введіть логін і пароль доступу у відповідні поля. Якщо виникли будь-які труднощі — зателефонуйте за номером
Доброго дня! Підкажіть , будь ласка, на підприємстві є вакантна посада головного енергетика, якого наразі важко знайти. Разом з цим на підприємстві є завідувач господарством, за сумісництвом, який має пройшов відповідні навчання та має необхідний доступ. Як вірно поступити в данному випадку: а) на завідувача господарством покласти виконання обов'язків головного енергетика? б) завідувачу господарством доручити виконання додаткової роботи на умовах суміщення з доплатою? Чи є інший варіант? Дякую за співпрацю!
Апеляційний суд визнав незаконним звільнення працівниці підприємства на підставі зміни істотних умов праці: мотиви рішення

Хмельницький апеляційний суд визнав незаконним наказ Комунального підприємства «Спецкомунтранс» (м. Кам`янець-Подільський) про звільнення приймальниці замовлень, постановив поновити її на посаді та стягнув з підприємства на її користь середній заробіток за час вимушеного прогулу й судові витрати. Такі були вимоги її апеляційної скарги на рішення місцевого суду про відмову у позові.
До суду вона звернулася після свого звільнення, яке вважала незаконним. Пояснила, що на посаді приймальниці замовлень КП «Спецкомунтранс» працювала з березня 2023 року. У січні 2025 року наказом директора її попередили про зміну істотних умов праці: для працівників підприємства було введено обмеження щодо спільної роботи близьких родичів чи свояків, якщо вони безпосередньо підпорядковані або підконтрольні один одному. У додатку з переліком працівників були лише позивачка – приймальниця замовлень та її мати, яка працювала на підприємстві бухгалтером.
За її словами, у попередженні про зміну істотних умов праці підприємство запропонувало їй перейти на вакантну посаду прибиральниці територій кладовища. Вона відмовилася. Після цього її звільнили. У позові вона просила визнати наказ про звільнення недійсним, поновити на посаді приймальниці замовлень підприємства та стягнути на її користь середньомісячну заробітну плату за час вимушеного прогулу.
Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області у задоволенні позову відмовив. Його рішення позивачка оскаржила до апеляційного суду.
На думку апеляційного суду, вона довела незаконність свого звільнення. Суд звернув увагу, що припинення трудового договору у разі відмови працівника продовжувати роботу зі зміненими істотними умовами праці (за п. 6 ч. 1 ст. 36 КЗпП України) може бути визнане обґрунтованим, якщо зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою викликана змінами в організації виробництва і праці, які не супроводжуються скороченням чисельності чи штату працівників.
Колегія суддів вказала на помилковість висновку суду першої інстанції, що зміна істотних умов праці позивачки була обумовлена неможливістю виконання нею посадових обов’язків через підконтрольність своїй матері. Суд також зазначив, що роботодавець не вжив заходів для уникнення прямого підпорядкування між працівницями, зокрема не розглянув можливість зміни посадових обов’язків бухгалтера, враховуючи, що таких посад на підприємстві декілька.
Встановивши, що звільнення працівниці відбулося з порушенням трудового законодавства, апеляційний суд поновив її на роботі та стягнув з роботодавця на її користь середній заробіток за час вимушеного прогулу відповідно до статті 235 КЗпП України.
З повним текстом постанови у справі № 676/1094/25 можна ознайомитися у ЄДРСР.
Хмельницький апеляційний суд
Штрафи Держпраці за порушення трудового законодавства у 2026 році

З 1 січня 2026 року розміри фінансових санкцій за порушення норм трудового законодавства змінюються. Сума кожного штрафу прив'язана до мінімальної заробітної плати, яка на цю дату становить 8647 грн. Розмір стягнення залежить від характеру порушення та факту його повторення й може коливатися від однієї до тридцяти мінімальних заробітних плат.
Штрафи накладаються Державною службою України з питань праці відповідно до ст. 265 КЗпП та Порядку, затвердженого постановою КМУ №509 від 17.07.2013. Під час розрахунку застосовується розмір МЗП, чинний на момент виявлення порушення.
Основні види порушень і суми штрафів
1. Робота без належного оформлення
Сюди належать:
- фактичний допуск до роботи без трудового договору;
- оформлення неповного робочого часу при фактичній роботі на повний день;
- використання договору з нефіксованим робочим часом у разі постійного навантаження;
- виплата зарплати «в конверті» без сплати ЄСВ і податків.
Штраф:
- 10 МЗП (86 470 грн) за кожного працівника;
- попередження для юросіб і ФОП — платників єдиного податку 1–3 груп.
Повторне порушення (протягом 2 років):
- 30 МЗП (259 410 грн) за кожного неоформленого працівника.
2. Прострочення зарплати більш ніж на місяць або виплата не в повному обсязі
Штраф:
- 3 МЗП (25 941 грн).
3. Порушення мінімальних державних гарантій з оплати праці
Штраф:
- 2 МЗП (17 294 грн) за кожного працівника.
4. Недотримання гарантій та пільг для мобілізованих працівників
Штраф:
- 4 МЗП (34 588 грн) за кожного працівника;
- для єдинників 1–3 груп — попередження.
5. Недопуск інспекторів Держпраці до перевірки
- У разі звичайного недопуску: 3 МЗП (25 941 грн).
- Якщо перешкоджання стосується перевірки фактів неоформленої праці: 16 МЗП (138 352 грн).
6. Перевищення дозволеної кількості договорів з нефіксованим робочим часом або неправильний облік робочого часу
Штраф:
- 3 МЗП (25 941 грн) за кожного працівника.
7. Інші порушення трудового законодавства
Штраф:
- 1 МЗП (8 647 грн) за кожен випадок.
Повторне протягом року:
- 2 МЗП (17 294 грн).
Додаткові положення
- Штрафи накладаються у встановленому урядом порядку.
- Якщо суб’єкт господарювання сплачує 50% суми штрафу протягом 10 банківських днів з моменту отримання постанови, обов’язок вважається виконаним. Водночас це не звільняє від необхідності повністю усунути порушення.
- Гіг-контракти, укладені відповідно до Закону «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні», не розглядаються як робота без оформлення трудових відносин і не тягнуть за собою санкцій за ст. 265 КЗпП.
Виплата пенсії за довіреністю: що потрібно знати

Відповідно до статті 47 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» пенсія може виплачуватись за довіреністю.
Довіреність на отримання пенсійних виплат посвідчується нотаріально та має містити інформацію про місце та дату її складання (підписання), відомості про довірителя та представника (ПІБ, місце проживання представника), обсяг повноважень представника, строк дії довіреності. Довіреність без зазначення дати її підписання та підписів вважається недійсною.
Важливо! Незалежно від терміну дії довіреності строк виплати пенсії за нею не може перевищувати 12 місяців.
При одержанні пенсії через пошту, довіреність потрібно пред’явити працівнику відділення поштового зв’язку під час отримання пенсії. Після спливу 12 місяців дії довіреності пенсіонеру потрібно особисто звернутись до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України та подати заяву про подовження виплати пенсії за довіреністю.
При одержанні пенсії через банківську установу порядок виплати пенсії за довіреністю дещо інший. Якщо суми пенсії одержують за довіреністю більше як один рік, банк зобов’язаний повідомити про це орган Пенсійного фонду, який нараховує відповідні кошти, не пізніше 28 числа місяця, у якому виникли такі обставини. А одержувач пенсії має особисто подати нову заяву до органу Пенсійного фонду щодо продовження виплати пенсії за довіреністю. Якщо пенсіонер не подає зазначену заяву, виплату пенсії переводять на відділення поштового зв’язку.
Скринінг здоров’я 40+: затверджено порядок проведення — рішення Уряду

Кабінет Міністрів України затвердив порядок реалізації програми «Скринінг здоров’я 40+», що запрацює вже з 2026 року та дозволить українцям та українкам від 40 років і старше пройти обстеження та вчасно виявляти ризики хронічних захворювань, контролювати стан здоров’я й запобігати ускладненням, які найчастіше призводять до інвалідності чи передчасних смертей.
Серцево-судинні захворювання та цукровий діабет — це хвороби, що чи не найбільше впливають на погіршення якості життя українців. А велика війна «б’є» по нашому ментальному здоров’ю так сильно, як ніколи раніше. Надто зростають ризики виникнення цих захворювань в людей саме після сорока років.
Скринінг здоров’я 40+ покликаний зробити так, аби якомога більше людей звернули увагу на своє здоров’я, перевірили його та змогли вчасно виявити потенційні ризики. Для реалізації цієї програми держава на 2026 рік виділила 10 млрд грн — для того, щоб українці та українки змогли пройти якісний, комплексний скринінг у зручному для себе місці та в зручний час.
Нині Уряд уже затвердив порядок проведення Скринінгу здоров’я 40+. Пояснюємо, що він передбачає.
Що включатиме Національний скринінг здоров’я 40+?
Скринінг здоров’я 40+ включає анкетування та оцінку індивідуальних ризиків (зокрема серцево-судинних захворювань, ризику цукрового діабету 2 типу та стану психічного здоров’я), фізикальне обстеження та лабораторні дослідження, що показують роботу серця, судин і нирок.
Після проходження скринінгу людина отримає персоналізовані рекомендації щодо способу життя та стану здоров'я. Лікар також у разі потреби може одразу призначити певні ліки. Держава з року в рік розширює перелік препаратів, що можна отримати безоплатно або з частковою доплатою у межах програми реімбурсації «Доступні ліки» — нині їх вже понад 700.
Зокрема, йдеться про підтримку людей із серцево-судинними захворюваннями та цукровим діабетом завдяки програмі «Доступні ліки». Лише в 2024 році на інсуліни було відшкодовано понад 2,65 млрд грн, на тест-смужки — 29,9 млн грн, а на препарати для лікування серцево-судинних захворювань, діабету 2 типу та інших хронічних станів — понад 2,48 млрд грн. У 2025 році ця підтримка зросла: уже компенсовано 2,78 млрд грн за інсуліни, 58,8 млн грн — за тест-смужки та 2,53 млрд грн — за препарати для лікування серцево-судинних захворювань, цереброваскулярних хвороб і діабету 2 типу.
Як взяти участь у програмі Національний скринінг здоров’я 40+?
Стати учасником програми може кожен охочий віком від 40 років включно. Запрошення пройти скринінг людям надходитиме в застосунку Дія через 30 днів після дня народження. Це стосується всіх українців і українок від 40 років і старше: чи вам щойно виповнилось 40, чи 50, чи 60 років.
Після того, як людина прийме запрошення, необхідно замовити Дія.Картку в застосунку або ж використати свою, уже оформлену. За 7 днів на неї надійдуть кошти — 2000 гривень. Їх можна використати тільки для проходження Скринінгу здоров'я 40+.
Хочете попіклуватись про здоров’я і пройти обстеження, але не користуєтесь Дією? Тоді для вас алгоритм участі в скринінгу здоров’я 40+ дещо інший.
У такому разі достатньо через 30 днів після дня народження замовити пластикову карту зі спеціальним рахунком у визначених банках та звернутися до найближчого ЦНАПу. Там вам допоможуть подати заявку, підтвердити особу та вказати спеціальний рахунок у банку. На нього протягом 7 днів буде зараховано 2000 гривень для оплати скринінгу. Далі все працюватиме так само, як і для користувачів Дії: обираєте медзаклад із затвердженого переліку і проходите комплексне обстеження.
У якому медзакладі можна пройти Національний скринінг здоров’я 40+?
Ви обираєте його самі: незалежно від місця проживання. Скринінг можна буде пройти у будь-якому медичному закладі — державному, комунальному чи приватному, що бере участь у програмі.
Головне — щоб заклад відповідав вимогам, що дозволяють справді якісно пройти це важливе обстеження. Усі вимоги до медзакладів, перелік потрібних документів, строки подачі заявки та порядок її розгляду НСЗУ оприлюднить незабаром на своєму офіційному сайті. Саме там буде зазначено й те, як заклади мають вносити дані про результати скринінгу до електронної системи охорони здоров’я.
Далі — буде сформовано офіційний перелік медзакладів, які можуть проводити скринінг. Ми оприлюднимо цей перелік окремо та розкажемо, де і як обрати заклад.
Чому важливо пройти Національний скринінг здоров’я 40+?
Саме після 40 років у людей починає стрімко зростати ризик виникнення серцево-судинних захворювань та цукрового діабету.
Понад 1,3 млн українцям та українкам уже діагностували діабет. А тепер уявіть: ще стільки ж людей живуть із таким діагнозом та навіть не знають про нього. Однією з головних причин встановлення інвалідності в 2025 році серед українців цьогоріч стали саме хвороби системи кровообігу: кожен п’ятий випадок припадає на ці діагнози. А повномасштабна війна — як показують дослідження — призвела до того, що до десятка мільйонів наших людей можуть зіткнутися з проблемами ментального здоровʼя внаслідок стресу та втрат.
Скринінг — це простий і безпечний спосіб завчасно виявити фактори ризику неінфекційних хвороб, що можуть розвиватися непомітно й проявлятися вже у вигляді ускладнень. Саме тому людям віком від 40 років рекомендовано проходити таке обстеження навіть тоді, коли вони почуваються добре.
Ми всі різні: хтось обстежується щороку, хтось думає «хвороба може статись із кимось, але не зі мною», хтось — «треба буде якось перевіритись». На жаль, часто це «якось» відтягується на роки, а хвороба стається не «з кимось».
Можливо, саме для вас запрошення пройти Національний скринінг здоров’я 40+ стане тим стимулом, який допоможе попіклуватися про себе та зробити важливий крок до здоров’я.
Яка відповідальність передбачена до роботодавця за несплату (несвоєчасну сплату) єдиного внеску?

Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, Відповідно до частини дванадцятої ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
У разі несвоєчасної сплати або не в повному обсязі єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом № 2464, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина одинадцята ст. 9 Закону № 2464).
Згідно з п. 6 частини першої ст. 1 Закону № 2464 суми єдиного внеску, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, встановлені Законом № 2464, є недоїмкою.
Штраф у розмірі 20 відс. несплачених або несвоєчасно сплачених сум єдиного внеску накладається за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску (п. 2 частини одинадцятої ст. 25 Закону № 2464);
За несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 відс. таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум (п. 6 частини одинадцятої ст. 25 Закону № 2464).
На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відс. суми недоплати за кожний день прострочення (частина десята ст. 25 Закону № 2464).
Крім того, за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску посадові особи платників єдиного внеску несуть адміністративну відповідальність (абзац другий частини першої ст. 26 Закону № 2464).
Згідно зі ст. 165 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х зі змінами та доповненнями:
- несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску, у тому числі авансових платежів, у сумі, що не перевищує трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від сорока до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- за повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
- несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску, у тому числі авансових платежів, у сумі більше трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Чи має право роботодавець скасувати з виробничою потребою щорічну відпустку працівника без його згоди

Поняття «скасування відпустки» у трудовому законодавстві нема. Є поняття «перенесення відпустки». Переносити щорічну відпустку без згоди працівника роботодавець не має права.
Перенесення щорічної відпустки може здійснюватися на вимогу працівника, з ініціативи роботодавця або з інших підстав.
Згідно зі ст. 11 Закону № 504 щорічна відпустка на вимогу працівника повинна бути перенесена на інший період у разі:
- порушення роботодавцем терміну письмового повідомлення працівника про час надання відпустки (ч. 11 ст. 10 Закону № 504);
- несвоєчасної виплати власником або уповноваженим ним органом заробітної плати працівникові за час щорічної відпустки (ч. 1 ст. 21 Закону № 504).
Щорічна відпустка повинна бути перенесена на інший період або продовжена у разі:
- тимчасової непрацездатності працівника, засвідченої в установленому порядку;
- виконання працівником державних або громадських обов’язків, якщо згідно із законодавством він підлягає звільненню на цей час від основної роботи із збереженням заробітної плати;
- настання строку відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами;
- збігу щорічної відпустки з відпусткою у зв’язку з навчанням.
Щорічна відпустка за ініціативою роботодавця, як виняток, може бути перенесена на інший період лише за письмовою згодою працівника та за погодженням з профспілкою або іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом у разі, коли надання такої відпустки в раніше обумовлений період може несприятливо позначитися на нормальній роботі підприємства, та за умови, що частина відпустки тривалістю не менше 24 к.дн. буде використана в поточному робочому році.
У разі перенесення щорічної відпустки новий термін її надання встановлюється за згодою між працівником і власником або уповноваженим ним органом.
Якщо причини, що зумовили перенесення відпустки на інший період, настали під час її використання, то невикористана частина щорічної відпустки надається після закінчення дії причин, які її перервали, або за згодою сторін переноситься на інший період з додержанням вимог ст. 12 Закону № 504.
Переносячи працівникові відпустку, потрібно пам’ятати, що забороняється ненадання щорічних відпусток повної тривалості протягом двох років підряд, а також ненадання їх протягом робочого року особам віком до 18 років та працівникам, які мають право на щорічні додаткові відпустки за роботу зі шкідливими та важкими умовами чи з особливим характером праці.
Випробування під час призначення на посаду службовця місцевого самоврядування

З метою подальшого надання консультативного та методичного сприяння в реалізації органами місцевого самоврядування Закону України від 02 травня 2023 р. № 3077-ІХ «Про службу в органах місцевого самоврядування» (далі — Закон) Національним агентством України з питань державної служби наказом від 10 грудня 2025 року № 155-25 затверджено Методичні рекомендації щодо проходження випробування та встановлення відповідності службовця місцевого самоврядування займаній посаді ( .pdf , 260.17 Кб) (далі — Методичні рекомендації).
Звертаємо увагу, що Закон набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування, але не раніше ніж через шість місяців з дня припинення або скасування воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.
Методичні рекомендації розроблено з урахуванням передбаченої у Законі процедури випробування та встановлення відповідності службовця місцевого самоврядування займаній посаді (далі — випробування).
У Методичних рекомендаціях визначено коло суб’єктів, залучених до процедури випробування, їх дії та функції відповідно до етапу випробування.
Так, організацію процесу випробування для службовця місцевого самоврядування рекомендується здійснювати безпосередньому його керівнику спільно зі службою управління персоналом відповідного органу місцевого самоврядування. Надавати методичну підтримку та консультативну допомогу учасникам випробування, зберігати документи, що створюються в процесі випробування, рекомендується службі управління персоналом.
Методичними рекомендаціями з урахуванням визначених у Законі відповідних строків деталізовано процедуру організації та проходження службовцем місцевого самоврядування випробування на кожному з його складових етапів: від підготовки проекту розпорядження (наказу) щодо призначення на посаду з випробуванням, визначення тривалості випробування, формування завдань для випробування та строків їх виконання, моніторингу (щотижневого чи щомісячного) їх виконання протягом часу випробування, підготовки звіту та висновку за результатами виконання встановлених на час випробування завдань до прийняття відповідного рішення щодо відповідності службовця місцевого самоврядування посаді, на яку його призначено.
Так, зокрема, визначення завдань для випробування, строки їх виконання рекомендується оформляти письмово, а зміст та обсяг таких завдань формувати з урахуванням обов'язків за посадою, на яку службовець місцевого самоврядування призначається, а також строку самого випробування. Зразок такого оформлення наведено в додатку 1 до Методичних рекомендацій.
Також у рекомендаціях передбачено можливість зміни визначених для випробування завдань у випадку, коли їх виконання під час випробування неможливе з об'єктивних причин (наприклад, зміни законодавства чи актів органу місцевого самоврядування, що впливають на виконання завдання; відсутність подальшої потреби органу місцевого самоврядування у виконанні певного завдання тощо).
Під час визначення строку тривалості випробування рекомендується враховувати можливість:
- його закінчення датою, що припадає на святковий або неробочий день;
- відсутності службовця місцевого самоврядування на роботі у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю або відпусткою.
Рекомендаціями запропоновано відповідні строки підготовки службовцем місцевого самоврядування звіту за результатами випробування, а його безпосереднім керівником — висновку для їх вчасного розгляду керівником служби та прийняття відповідного рішення з урахуванням строків випробування. Форми звіту та висновку містяться у додатках 2 та 3 відповідно.
Практичне застосування органами місцевого самоврядування Методичних рекомендацій сприятиме організації якісного і результативного проходження службовцями місцевого самоврядування випробування та об'єктивного встановлення їх відповідності займаній посаді.
Чи обов’язковий Резерв + для всіх військовозобов’язаних працівників

Підприємство планує 15 грудня 2025 року прийняти на роботу та забронювати працівника-чоловіка 30 років, який досі не зареєструвався у застосунку «Резерв+». Чи є це обов’язковою умовою? Відповідає на запитання та надає роз’яснення Міщенко Катерина, factor.academy
Станом на 11.12.2025 ще немає офіційного тексту авансованої постанови КМУ, прийнятої 110.12.2025
Попри те що Прем’єр-міністр уже оголосила про запровадження нового єдиного військово-облікового документа Резерв ID, отримати який можна лише через застосунок «Резерв+», обов’язковість реєстрації ще прямо не встановлена нормативними актами.
Діючий Порядок оформлення військово-облікових документів (постанова КМУ № 559 від 16.05.2024 р.) все ще передбачає, що:
- військові квитки існують у паперовій або електронній формі;
- старі документи діють до моменту видачі нового військово-облікового документа.
Зміни до Порядку № 559 очікуються найближчим часом.
Чи можна приймати на роботу працівника без Резерв+
Для офіційного працевлаштування достатньо наявності у працівника:
- військового квитка (будь-якого чинного зразка), або
- тимчасового посвідчення військовозобов’язаного, або
- посвідчення про приписку (для призовників).
Ці документи поки що залишаються дійсними.
Отже, роботодавець має право прийняти працівника на роботу навіть без авторизації в «Резерв+» станом на сьогодні.
Але до 15.12.2025 ситуація може змінитись. Тож рекомендуємо моніторити появу відповідної постанови КМУ, яка визначає електронний ВОД (Резерв ID у застосунку Резерв +) як єдиний можливий документ.
Чому варто порадити працівнику встановити «Резерв+»?
Не як обов’язок, а як рекомендацію:
- щоб оперативно перевірити свій статус у «Оберіг»;
- щоб уникнути ризику відмови в бронюванні;
- щоб мати доступ до Резерв ID, який стане основним документом;
- щоб мати можливість сплатити штрафи онлайн (якщо вони є).
Це допоможе роботодавцю запобігти ситуації, коли бронь буде заблокована через невідомі порушення.