Кадровик
Онлайн-консультаціїНормативна базаКласифікаторДКХПЗразки документівПосадові інструкціїНовиниМатеріалиШпаргалкиКалендарКалькуляториВідпочинОкМагазин
Facebook
Telegram

Новини

Новини

Сортувати за
Датою
Фільтр
Головна
Вхід
ГоловнаНовиниТоксичні коментарі, пафос чи тиша: як соцмережі видають справжню культуру компанії
Останні новини
03.12.2025

Токсичні коментарі, пафос чи тиша: як соцмережі видають справжню культуру компанії

Навіщо під час працевлаштування перевіряти соціальні мережі роботодавців і як це допоможе не помилитися з вибором, розповідає Анастасія Чорна, редакторка в Work.ua

Соцмережі давно стали частиною нашого життя. Саме там ми дізнаємося новини, вибираємо продукти, стежимо за блогерами й трендами. Також для багатьох людей перевірка комунікаційних платформ роботодавців стала частиною стратегії пошуку роботи, і статистика це підтверджує.

Work.ua у листопаді 2025 року провів опитування серед зареєстрованих кандидатів, чи перевіряють вони соцмережі компаній перед тим, як подати резюме. Ми отримали 513 відповідей, і голоси розподілилися так:

  • 35% респондентів завжди переглядають усі доступні профілі.
  • 32% не перевіряють їх взагалі.
  • 19% дивляться поверхово.
  • 11% перевіряють тільки тоді, коли бачать щось підозріле у відгуках.
  • 4% роблять це, лише якщо компанія велика або відома.

Отже, дві третини кандидатів усе ж звертають увагу на соціальні медіа роботодавця. І недарма, вони справді можуть багато розповісти.

Що можна побачити в соцмережах компанії

Почитати Facebook, Instagram чи LinkedIn роботодавця перед тим, як надіслати резюме, піти на співбесіду чи прийняти офер — не зайва цікавість, а частина аналізу. Контент і подача дозволяють помітити потенційно проблемні моменти ще до того, як ви витратите час на етапи відбору.

У соцмережах також помітні:

  1. Атмосфера та цінності. Дописи, історії співробітників, волонтерська діяльність — усе це демонструє, як роботодавець ставиться до людей, які ініціативи підтримує, чи дбає про розвиток, допомагає армії та країні тощо. Також можна побачити, як тут зчитують контекст сьогодення, наприклад, чи публікують жартівливі дописи у день жалоби, впроваджують хвилину мовчання й таке інше.
  2. Tone-of-voice і стиль комунікації. Якщо вони дружні та відкриті — це сигнал про неформальну культуру. Офіційний і нейтральний тон може означати корпоративність. А от агресивний або зверхній є небезпечним знаком.
  3. Взаємодія в коментарях. Варто звернути увагу, чи відповідає компанія на запитання, уникає незручних тем, переходить на агресію, проявляє токсичність, як реагує на критику. Або ж, навпаки, підходить до відповідей ґрунтовно, налаштована позитивно, дозволяє собі помірний гумор.
  4. Стабільність і прозорість. Якщо компанія публікує дописи регулярно (отже, має контент-план), вони змістовні, логічні, то це свідчить про внутрішню організованість, наявність налагоджених процесів. І це добре.

Чому треба бути обережними

Однак важливо памʼятати й про обмеження такого методу. Соцмережі — це все ж «вітрина», яка не завжди передає реальний стан справ.

Компанія може приховувати проблеми або, навпаки, створювати надто ідеалізований образ. Окремі дописи чи емоційні коментарі теж не показують загальну картину. Важливо дивитися на динаміку, стиль комунікації в цілому та послідовність у поведінці бренду.

Також компанія може не мати профілів. Це «червоний прапорець»? Не обовʼязково. Наприклад, малі бізнеси часто не мають ресурсів чи потреби у цьому, оскільки зосереджені на операційній роботі, а не на бренді.

Відсутність компанії у соцмережах може бути тривожним сигналом, якщо вона активно набирає персонал, але не має публічної інформації: мінімум відгуків, немає історії, що може вказувати на низьку прозорість. Або вакансії звучать дуже привабливо, але в мережі про компанію майже немає даних.

Як аналізувати соцмережі роботодавця правильно

✅ Дивитися на кілька джерел.

✅ Звертати увагу на повторювані сигнали:

  • токсичний tone-of-voice;
  • невідповідність між заявами та діями;
  • порожні обіцянки;
  • надмірний пафос або «культ керівника».

✅ Порівнювати соцмережі з інформацією на співбесіді.

✅ Ставити уточнювальні запитання.

Наприклад:

  • «Чи справді у вас є такі можливості розвитку, як описано у соцмережах?»
  • «Як команда реагує на зворотний зв’язок?»
  • «Що ви вважаєте головною цінністю компанії?»

✅ Використовувати як допоміжний інструмент, орієнтир, але рішення ухвалювати комплексно.

Перевірка соцмереж роботодавця — це простий і безкоштовний спосіб зрозуміти компанію ще до першого контакту. Ви можете побачити атмосферу, цінності, стиль комунікації, потенційні ризики та навіть підготуватися до співбесіди так, щоб вигідно виділитися серед інших кандидатів.

Джерело: work.ua
04.12.2025
Українцям після 40 років дадуть 2000 грн на чекап здоров’я: як скористатися
01.12.2025
10 речей, які зумери роблять на роботі інакше — і вони праві
01.12.2025
Бізнес розповів, що відбувається на ринку праці — що буде із зарплатами
25.11.2025
Чи обов'язково замінювати паспорт-книжечку на ID-картк
20.11.2025
«Я просто хотів пришвидшити роботу»: як використання ChatGPT може обернутися юридичними наслідками
Відділ продажу
0-800-213-787
з 9.00 до 18.00
© Кадровик, Ай Ті Сістем Юкрейн, ТОВ, 2017—2025