За якою формою подавати розрахунок видатків для отримання компенсації за чорнобильські відпустки від ПФУ?

З 1 липня 2025 року органи Пенсійного фонду України компенсують витрати роботодавців за надання додаткової оплачуваної відпустки працівникам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, пише Дебет-Кредит
Право на додаткову відпустку мають:
- особи, віднесені до 1 та 2 категорій постраждалих;
- один із батьків дитини з інвалідністю, інвалідність якої пов’язана з наслідками Чорнобильської катастрофи.
Тривалість відпустки – 14 робочих днів щорічно, без урахування святкових і неробочих днів.
Відпустка надається зі збереженням середньої заробітної плати.
Право на компенсацію витрат мають підприємства, установи, організації та фізичні особи – підприємці, які надали працівникам додаткову оплачувану відпустку згідно із законом.
Роботодавець подає до сервісного центру Пенсійного фонду:
- розрахунок видатків;
- реєстр отримувачів компенсацій – із зазначенням ПІБ, категорії, посвідчення, ІПН, суми;
- копії наказів про надання додаткової відпустки;
- банківські реквізити для перерахування бюджетних коштів.
При поданні документів ПФУ рекомендує керуватися наказом Мінсоцполітики від 29.03.2023 № 110-Н, яким затверджено типові форми документів та відповідно скасовано наказ Мінсоцполітики від 22.06.2018 №928. Наказ №110-Н підписано Міністром з накладенням кваліфікованого електронного підпису.
Як подати документи до ПФУ щодо чорнобильської відпустки?
За роз'ясненнями контакт-центру ПФУ наразі документи необхідно подавати у паперовому вигляді до центрів обслуговування ПФУ, а з 1 жовтня 2025 року буде можливість подавати їх через портал ПФУ.