Хто входить до складу інвентаризаційних комісій і які вони бувають

Інвентаризація — це спосіб порівняння даних про активи та зобов'язання підприємства, відображених у бухгалтерському обліку, з фактичною наявністю (чи відсутністю) таких активів і зобов'язань
Мета інвентаризації — забезпечити достовірність даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства.
Для чого створюються інвентаризаційні комісії та якими вони бувають. Хто входить до складу інвентаризаційних комісій розповідає ЛІГА:ЗАКОН
Для проведення інвентаризації на підприємстві створюють постійно діючу інвентаризаційну комісію з представників апарату управління підприємства, бухгалтерської служби (представників аудиторської фірми, централізованої бухгалтерії, ФОП, яка здійснює ведення бухгалтерського обліку на підприємстві на договірних засадах) та досвідчених працівників підприємства, які знають об'єкт інвентаризації, ціни та первинний облік (інженери, технологи, механіки, виконавці робіт, товарознавці, економісти, бухгалтери) (п. 1 р. II Положення № 879).
Інвентаризаційну комісію очолює керівник підприємства (його заступник) або керівник структурного підрозділу підприємства, уповноважений керівником підприємства.
Якщо на підприємстві працює лише керівник, тоді він може затвердити склад постійно діючої комісії з однієї особи або включити до комісії фахівців, найнятих за цивільно-правовим договором (лист Мінфіну від 27.05.2014 р. № 31-08410-07-29/12918).
У разі проведення інвентаризації за судовим рішенням або на підставі належним чином оформленого документа органу, який відповідно до закону має право вимагати проведення такої інвентаризації, посадові особи відповідного органу (за їх згодою) можуть бути присутні при проведенні інвентаризації.
Робочі інвентаризаційні комісії
Якщо через великий обсяг робіт проведення інвентаризації на підприємстві не може бути забезпечено однією комісією, розпорядчим документом керівника підприємства створюються робочі інвентаризаційні комісії. Робочі комісії займаються безпосереднім проведенням інвентаризації у місцях зберігання та виробництва (п. 2 р. II Положення № 879).
У разі створення робочих інвентаризаційних комісій на інвентаризаційну комісію покладаються обов'язки з організації проведення інвентаризацій та здійснення інструктажу членів робочих інвентаризаційних комісій.
До складу робочих інвентаризаційних комісій включаються представники апарату управління, бухгалтерської служби та досвідчені працівники підприємства, які знають об'єкт інвентаризації, ціни та первинний облік (інженери, технологи, механіки, виконавці робіт, товарознавці, економісти, бухгалтери). Також до їх складу можуть бути включені члени інвентаризаційної комісії.
Важливо
Матеріально відповідальні особи не включаються до складу робочої інвентаризаційної комісії для перевірки активів, що знаходяться у них на відповідальному зберіганні.
Голова і склад робочих інвентаризаційних комісій затверджуються розпорядчим документом керівника підприємства.
Забороняється призначати головою робочої інвентаризаційної комісії для перевірки активів, що знаходяться на відповідальному зберіганні у тих самих матеріально відповідальних осіб, одного й того самого працівника два роки підряд.
ВИСНОВОК:
1. На невеликих підприємствах створюється одна інвентаризаційна комісія, яка займається і організацією, і проведенням інвентаризації.
2. Задля забезпечення інвентаризації великої кількості активів та зобов'язань на підприємствах можуть створюватися робочі інвентаризаційні комісії, які безпосередньо займатимуться проведенням інвентаризації у місцях зберігання та виробництва.
3. Голова і склад інвентаризаційних комісій затверджуються розпорядчим документом керівника підприємства.