Чи може бути інвентаризаційна комісія з однієї особи
Відповідно до Положення про інвентаризацію для проведення інвентаризації на підприємстві створюється інвентаризаційна комісія з представників апарату управління підприємства, бухгалтерської служби та досвідчених працівників підприємства, які знають об’єкт інвентаризації, ціни та первинний облік.
Інвентаризаційну комісію очолює керівник підприємства (його заступник) або керівник структурного підрозділу підприємства, уповноважений керівником підприємства, зазначає ProPodatki.com.ua
У тих випадках, коли бухгалтерський облік ведеться безпосередньо керівником підприємства, інвентаризаційну комісію очолює керівник підприємства самостійно (п. 1 розд. ІІ Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань).
Матеріально відповідальні особи, у яких проводять інвентаризацію, до складу комісій не включаються (пп. 2.4 розд. ІІ Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань).
Ситуація, коли неможливо сформувати інвентаризаційну комісію в Положенні не розглянута. Проте у своєму листі від 27.05.2014 р. № 31-08410-07-29/12918 Мінфін надав певні рекомендації. Так, якщо у штаті один працівник – керівник, то для проведення інвентаризації він у відповідному розпорядчому документі затверджує інвентаризаційну комісію у складі однієї особи або включити до комісії фахівців, найнятих за цивільно - правовим договором.
Враховуючи зазначене, підприємство може скористатися рекомендаціями Мінфіну і залучити до інвентаризації фахівців, зокрема, аудиторів.
Пантюхова Анна