Хто має бути присутнім на інвентаризації
При створенні інвентаризаційної комісії на підприємстві, як правило, керуються Положенням про інвентаризацію активів та зобов'язань, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879 (далі – Положення № 879), яке згідно з п. 2 Розділу І «Загальні положення» Положення № 879 застосовується юридичними особами, створеними відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також представництвами іноземних суб’єктів господарської діяльності (далі - підприємства).
Про створення інвентаризаційної комісії на підприємстві йдеться у п. 1 Розділу ІІ «Організація та основні правила проведення інвентаризації» Положення № 879, де зокрема зазначається, що для проведення інвентаризації на підприємстві розпорядчим документом керівника підприємства створюється інвентаризаційна комісія з
- представників апарату управління підприємства,
- бухгалтерської служби (представників аудиторської фірми, централізованої бухгалтерії, суб’єкта підприємницької діяльності - фізичної особи, яка здійснює ведення бухгалтерського обліку на підприємстві на договірних засадах) та
- досвідчених працівників підприємства, які знають об’єкт інвентаризації, ціни та первинний облік (інженери, технологи, механіки, виконавці робіт, товарознавці, економісти, бухгалтери).
Інвентаризаційну комісію очолює керівник підприємства (його заступник) або керівник структурного підрозділу підприємства, уповноважений керівником підприємства. У тих випадках, коли бухгалтерський облік ведеться безпосередньо керівником підприємства, інвентаризаційну комісію очолює керівник підприємства самостійно.
Також, у відповідності до п. 2 Розділу ІІ Положення № 879 на підприємстві, де через великий обсяг робіт, проведення інвентаризації не може бути забезпечено однією комісією, для безпосереднього проведення інвентаризації у місцях зберігання та виробництва розпорядчим документом керівника підприємства створюються робочі інвентаризаційні комісії. До складу робочих інвентаризаційних комісій включаються представники
- апарату управління,
- бухгалтерської служби та
- досвідчені працівники підприємства, які знають об’єкт інвентаризації, ціни та первинний облік (інженери, технологи, механіки, виконавці робіт, товарознавці, економісти, бухгалтери).
Також, до складу робочих інвентаризаційних комісій можуть бути включені члени інвентаризаційної комісії.
Голова і склад робочих інвентаризаційних комісій затверджуються розпорядчим документом керівника підприємства.
Повна відповідь у матеріалі Олександра Клименко Чи може інспектор з кадрів бути головою інвентаризаційної комісії?