Про що варто поцікавитися у кандидатів, щоб вони прийняли пропозицію? 5 важливих запитань
Пошук ідеального кандидата – це лише половина успіху в процесі найму. Інша частина полягає в тому, щоб переконати його прийняти вашу пропозицію. Для цього варто не лише запропонувати привабливі умови, але й зрозуміти мотивацію та очікування кандидата. У цьому допоможуть правильно поставлені запитання, розповідає Марія Приходько, авторка медіаплатформи budni
Сьогодні кандидати отримують багато пропозицій від компаній, які змагаються за найкращих фахівців. Тож ймовірність, що вони відмовляться від вашої пропозиції на співбесіді – велика. Щоб уникнути цього, насамперед з’ясуйте ключові мотиви кандидатів, виявіть потенційні «червоні прапорці» і поставте 5 найважливіших питань.
«Чому ви вирішили залишити теперішнє місце роботи?»
Це одне з основних питань, яке варто ставити кожному кандидату. Воно відкриє доступ до інформації, яку можна використати для того, щоб збільшити шанси на успішне працевлаштування. Також це питання допоможе зрозуміти причини, через які кандидат залишає своє поточне місце роботи. Можливо, це повʼязано з низькою оплатою праці, корпоративною культурою (кандидат відчував себе недооціненим) тощо.
Почувши відповідь, ви зможете не тільки знайти для кандидата ідеальну вакансію, але й використати це як важіль впливу під час обговорення пропозиції.
Також це питання допоможе зʼясувати, чи кандидат не шукає нову роботу лише для того, щоб отримати цікаву пропозицію від свого поточного роботодавця, особливо якщо він не може чітко пояснити причину свого звільнення.
«Яке робоче середовище вас влаштовує?»
Сьогодні, як ніколи, важливо розуміти потреби кандидата. Зокрема, потрібно дізнатись, в якому форматі він хоче працювати (дистанційно чи в офісі) і який графік його влаштовує (наприклад, гнучкий). Це допоможе підібрати вакансію, яку кандидат однозначно прийме та залишиться в компанії надовго.
Якщо ви пропонуєте роботу в офісі, важливим фактором є час, який кандидат буде витрачати на дорогу до роботи. Якщо ви пропонуєте гібридний формат роботи, дізнайтеся про дні, в які працівник буде працювати вдома, а в які – в офісі, аби переконатися, що пропозиція відповідає його очікуванням і стилю життя.
«Розкажіть про вашу попередню роботу»
З відповіді кандидата ви зможете дізнатися, що саме йому подобалося або не подобалося у попередніх компаніях: що мотивувало, надихало, викликало неприємні емоції. Відтак можна врахувати потреби кандидата та запропонувати вакансію, від якої буде складно відмовитися. Наприклад: «На попередній роботі вас не влаштовував графік роботи з 9:00 до 18:00, бо не вистачало часу на спілкування з сім’єю? Жодних проблем! Ця посада передбачає скорочений робочий день – з 9:00 до 16:00, а також можливість працювати віддалено 2 дні на тиждень». Ймовірність, що ці слова зацікавлять кандидата, дуже велика.
«Який стиль керівництва вам підходить?»
Не секрет, що однією з основних причин, чому люди залишають роботу, є непорозуміння з керівництвом.
Запитання про стиль керівництва – чудовий спосіб переконатися, що кандидату буде комфортно взаємодіяти з шефом.
Якщо стиль керівництва не підходить, кандидат може відмовитись від пропозиції.
«Які ваші плани на найближчі 5 років?»
Знаючи про довгострокові цілі кандидата, ви зможете підібрати посаду, яка максимально відповідає його амбіціям і планам на майбутнє. Продемонструйте потенційному працівнику, яким чином можливості у вашій компанії можуть стати шляхом для досягнення його мрій. Якщо кандидат вже уявляє, як у майбутньому реалізує свої цілі саме у вашій організації – він прийме пропозицію.
Ці п’ять запитань допоможуть вам не тільки краще зрозуміти кандидата, але й переконати його, що ваша компанія – це те місце, де він може реалізувати свої професійні амбіції. Будуючи діалог на основі цих запитань, ви створите умови для успішного працевлаштування й тривалої співпраці.