Що (не) варто робити роботодавцям, які сприяють професійній адаптації ветеранів?

Не варто питати «А ти когось убивав?», «А як там було?».
Не треба уникати людини або говорити за її спиною.
Не можна знецінювати досвід ветерана.
Не варто нав’язувати свою допомогу — спитайте, чи вона потрібна.
Треба уникати тактильних контактів: обійми, доторки, гучні звуки, активна жестикуляція — можуть викликати негативні емоції, для цього необхідний певний час для адаптації.
Обов’язково треба дотримуватись умов конфіденційності.
Відчуття довіри та безпеки є ключовим фактором у роботі з ветеранами.
Варто слухати, підтримувати, питати: «Як тобі сьогодні?», «Чим я можу допомогти?».
Дати людині час адаптуватися.
І не очікувати, що через тиждень усе буде як раніше.
Що компанія може зробити для свого працівника-ветерана?
Дуже багато — навіть якщо це маленька команда.
- Забезпечити гнучкий графік.
- Дати час на реадаптацію.
- Призначити ментора.
- Дати можливості професійної адаптації або кар’єрного зростання.
За потреби та бажанням ветерана та ветеранки направити на навчання, підвищення кваліфікації, створити умови для відновлення профскілів.
- Запровадити програми психологічної підтримки.