Чому постійно бути на позитиві – не ок

Бути оптимістом і старатися мислити позитивно — добре. Але недобре заперечувати свої і чужі емоції, щоб завжди здаватися життєрадісним/-ою. Це токсичний позитив, інформує інспектор праці з психосоціальної підтримки
Ти можеш знати таких «вічних позитивчиків» — людей, які живуть з переконанням, що, незалежно від того, яка жахлива ситуація, треба завжди бути в хорошому настрої.
Але проблема в тому, що життя не завжди позитивне і це ок відчувати складні, болісні емоції. Так, це ок сумувати, жалітися, злитися…
З такими емоціями треба бути чесними — приймати їх, переживати і проживати.
Щоб не стати позитивно-токсичним/-ою:
- навчися бути зі своїми емоціями, навіть якщо вони неприємні
- розвивай навичку рефлексії й уміння “призупинятися”, щоб усвідомити свої емоції у різних ситуаціях
- не знецінюй досвід і переживання інших людей
- не заперечуй свої негативні емоції та намагайся зрозуміти їхню природу
Східне міжрегіональне управління Державної служби України з питань праці повідомляє, що з метою покращення психічного здоров’я працівників роботодавець запроваджує культуру піклування про психологічний добробут на робочому місці.
Стати ініціатором запровадження програми психосоціальної підтримки на рівні роботодавця може будь-хто, хто готовий взяти на себе організацію та координацію роботи: профспілкова організація, служба охорони праці, кадрова служба, формальний/неформальний лідер тощо.
Впровадження програми психосоціальної підтримки на підприємстві сприятиме продуктивності колективу, досягненню встановлених цілей, активності, ініціативності, креативності осіб, швидкому розв’язанню нагальних проблем, зменшенню тимчасової непрацездатності, підтримка виключить прихований саботаж на роботі, сприятлива атмосфера знизить плинність персоналу, надання психосоціальної підтримки зменшить/виключить травматизм, інвалідність тощо.
Ефективність психосоціальної підтримки на робочому місці:
- Зниження рівня стресу та покращення психологічного стану працівників
- Підвищення задоволеності роботою та мотивації
- Поліпшення психологічного клімату на робочому місці
- Збільшення продуктивності та зниження плинності кадрів
- Формування психологічно безпечного середовища
- Зменшення ризику емоційного вигорання
- Підвищення довіри до керівництва
- Надання можливостей для професійного зростання
- Зменшення кількості нещасних випадків на виробництві
- Підтримка працівників у складних життєвих ситуаціях тощо.
Важливу інформацію як для лідерів підприємств, профспілок, інспекторів праці, які постійно спілкуються з працівниками, так і для самих працівників, які можуть вчасно підтримати колегу в скрутний момент можна переглянути у розділі «Психосоціальна підтримка на роботі» інформаційного порталу Держпраці https://pratsia.in.ua/.