12 секретів ідеальної вакансії: як написати оголошення, яке приваблює топових кандидатів?

На сучасному ринку праці не можна недооцінювати силу якісних описів вакансій: за даними дослідження Indeed, 52% кандидатів кажуть, що якість опису вакансії впливає на їхнє рішення відгукнутися. Тож, якщо ви не пишете хороший опис пропозиції про роботу, ви потенційно втрачаєте понад половину ідеальних або перспективних фахівців ще до того, як розпочнете процес відбору кандидатів.
До того ж, майже дві третини роботодавців скаржаться, що отримують надто багато резюме від некваліфікованих кадрів — причина цього часто криється саме в поганому описі вакансії. І це далеко не все, розповідає Ольга Тимошенкова, авторка медіаплатформи budni
Чому настільки важливо якісно описувати вакансію для залучення топових кандидатів?
Дослідники з Indeed стверджують, що надмірна кількість нерелевантних заявок (як і недостатній рівень реакції від пошукачів) зазвичай виникає саме через неефективно сформульовані вакансії.
Майже половина роботодавців зізнаються, що їм доводилося переписувати опис вакансії, щоб почати отримувати відгуки від справді кваліфікованих кандидатів. Тож, ось чому важливо скласти опис вакансії грамотно: у вас з’явиться більше шансів залучити саме тих фахівців, яких ви шукаєте.
12 найкращих практик, які допоможуть створити опис вакансії, на який пошукачі дійсно захочуть відгукнутися
1. Поміркуйте над портретом ідеального кандидата
Вам потрібно уявити ідеального кандидата на посаду, обміркувавши якості, знання, досвід, навички та здібності, які зробили б цю людину відповідною для цієї вакансії. Також врахуйте ключові обовʼязки та загальні цілі ролі.
Ймовірно, буде корисно працювати над цим разом з менеджерами з персоналу та, можливо, навіть з майбутніми колегами потенційного співробітника.
2. Зробіть ставку на привабливість вакансії
А тепер подумайте, чим посада привабить вашого ідеального кандидата. Пам’ятайте: ви хочете виділитися в очах потенційних працівників, тому потрібно враховувати їхні бажання. Можете запитати працівників на схожих посадах, що їх захоплює в роботі, щоб відшукати правильні формулювання та тон.
3. Вкажіть обовʼязкові вимоги
Щоб отримати відгуки від найкваліфікованіших кандидатів, вам потрібно створити список мінімальних вимог, необхідних для кожної посади.
Повідомте кандидатів, що вони повинні відгукуватися на вакансію лише в тому випадку, якщо відповідають її вимогам — це допоможе зменшити кількість резюме від невідповідних претендентів.
Але будьте обережними з цими обовʼязковими вимогами: поспілкуйтеся з HR-менеджерами та співробітниками на аналогічних посадах, щоб визначити, що саме є критично важливим.
Потім, якщо є певна гнучкість щодо кваліфікації, рекомендується розділити вимоги до посади на обовʼязкові та бажані, щоб залучити ширше коло релевантних кандидатів. Памʼятайте, що більшість пошукачів зізнаються, що зазвичай витрачають лише 3-5 хвилин на прочитання опису вакансії, перш ніж вирішити, чи подавати заявку.
4. Додайте посаді значущості
Один лише список вимог не зацікавить багатьох кандидатів, тому варто думати масштабніше. Додайте деталі про те, як ця роль пов’язана зі стратегією організації.
Допоможіть кандидатам зрозуміти, яку цінність ця посада додає команді та організації. Продемонструйте, що ця роль є справді важливою та має позитивний вплив на колег, клієнтів, компанію або навіть суспільство.
5. Зосередьтеся на можливостях зростання
Згідно з дослідженням, проведеним у Harvard Business Review, цей момент є особливо важливим для посад початкового рівня. Багато кандидатів, особливо тих, які тільки починають свій карʼєрний шлях, хотіли б бачити різноманітні карʼєрні шляхи та/або можливості для просування службою.
Ви можете розказати про програми наставництва та коучингу, співпрацю з різними відділами чи можливість спробувати себе в інших ролях.
6. Підкресліть можливість якомога більшої автономії
Якщо посада передбачає будь-який ступінь гнучкості, обов’язково вкажіть про це. Дослідники HBR наголошують на тому, що працівники дедалі більше цінують контроль над тим, коли, як і де вони працюють.
Можливо, ви не зможете запропонувати повну гнучкість у всіх аспектах, але можете зосередитися на сферах відповідальності та зростання, можливостях для розвитку нових ідей або впливу на робочому місці.
7. Будьте конкретними щодо діапазону зарплати
Згідно з Indeed, приблизно 25% пошукачів кажуть, що компенсація є найважливішою частиною опису вакансії.
Розгляньте можливість включення деталей компенсації або реалістичних діапазонів зарплат, щоб залучити відповідних кандидатів і заздалегідь узгодити очікування щодо розміру заробітної плати. Якщо ви пропонуєте інші фінансові винагороди, такі як бонуси за результатами роботи або комісійні, зазначте про це в описі.
8. Не приховуйте особливі вимоги
Якщо є особливі вимоги, які можуть відштовхнути кандидатів, такі як робота у вихідні або вночі, необхідність частих відряджень або здійснення холодних дзвінків, обов’язково зазначте про це в описі вакансії.
Важливо, щоб потенційні кандидати мали повне розуміння та уявлення про роботу, а ті, хто не зможуть відповідати цим особливим вимогам, знатимуть, що їм не варто подавати заявку.
9. Робіть назви посад простими
Уникайте ефектних термінів і гучних слів (наприклад «гуру»), натомість використовуйте більш обґрунтовану, зрозумілу та «реальну» мову — саме такі слова люди вводять під час пошуку роботи в інтернеті.
10. Продумайте форматування
Більшість кандидатів шукають роботу, використовуючи різноманітні ґаджети — від домашнього ноутбука чи робочого монітора до смартфона. Отже, критично важливо подбати про форматування, щоб вакансія була читабельною з будь-якого екрана.
Використовуйте заголовки для розділів і оформлюйте інформацію маркованими списками — так її легше сприймати.
Перевірте текст і попросіть когось ще раз перечитати опис вакансії, щоб переконатися, що дотримані норми орфографії, граматики, а опис ролі та форматування легкі для сприйняття. Нарешті, переконайтеся, що текст зручно читати з мобільних пристроїв.
11. Розкажіть про культуру компанії
Згідно з дослідженням Indeed, інформація про роботу — це не єдине, що хочуть бачити пошукачі. Понад 70% кандидатів кажуть, що їм також дуже важливо бачити деталі про культуру компанії.
Попросіть співробітників описати культуру компанії своїми словами, щоб допомогти передати «справжнє відчуття». Ви можете також включити короткий огляд вашої компанії, цінності або місію організації, посилання на сторінки в соціальних мережах тощо.
12. Робіть опис захопливим
Щоб привернути більше уваги до своїх вакансій, виходьте за рамки стандартних текстових описів. Розгляньте можливість включення мультимедійних елементів, таких як відео, які містять огляди вашої компанії або демонструють працівників у процесі роботи. Додайте посилання на ці менш формальні огляди вакансії у ваше оголошення на сайті з пошуку роботи.