Робота замість лікарняного: чи можна не оплачувати е-лікарняний?

Працівнику відкрили е-лікарняний. Однак він працює. Чи можна не оплачувати лікарняний у випадку, коли працівник не скористався своїм правом спокійно відлежатись на лікарняному, а фактично працював? Так! Не тільки можна, а й потрібно. Річ у тім, що КЗпП зобов’язує роботодавця забезпечувати достовірне ведення обліку відпрацьованого часу, зазначає buhgalter.com.ua.
Тож якщо працівник ходить на роботу та виконує свої посадові (робочі) обов’язки, роботодавець повинен це відобразити в табелі обліку робочого часу. Проте не зайвим буде пояснити працівникові, що в такому випадку, а саме, коли працівник працює на лікарняному, він зможе отримати лише заробітну плату за фактично відпрацьований час, а не зарплату + лікарняні.
Важливо
Чинним законодавством не передбачено одночасної виплати зарплати та виплат у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю за один і той самий період
Як це оформити?
Марченко Олена, експерт з кадрових і податкових питань, рекомендуємо вам отримати від нього правильну (!) пояснювальну записку щодо оформленого е-лікарняного.
Наприклад, — «я, такий-то, такого-то числа (дата відкриття е-лікарняного) після роботи (або в перерву) звертався до лікаря, оскільки почувався недобре. Після цього самопочуття покращилося, тому вирішив вийти на роботу. Про відкриття електронного лікарняного не знав».
Навіщо пояснювальна? Щоб убезпечити себе від можливих наїздів Держпраці щодо того, що це не сам працівник вирішив працювати під час хвороби, а його примушував до цього злий роботодавець.
Далі страхувальнику чи уповноваженим ним особам необхідно розглянути електронний листок непрацездатності, пояснювальну записку та винести за ним рішення про відмову в призначенні лікарняних працівнику, який незважаючи на хворобу, ударно працює. Підстава — ч. 1 ст. 15 Закону № 1105 — відсутність втрати заробітку (доходу). Таке рішення логічно прийняти вже після завершення періоду непрацездатності, протягом якого працівник працював. Бо самопочуття працівника може погіршитися і він може передумати й піти таки на лікарняний.
Крім того, працівнику треба надати повідомлення про відмову у призначенні допомоги із зазначенням причини та порядку оскарження. Це слід зробити не пізніше 5 днів після прийняття відповідного рішення (ч. 1 ст. 24 Закону № 1105).