Бренд роботодавця та EVP — в чому різниця?

EVP — це вмінню компанії зацікавити кандидатів і працівників привабливими умовами праці. Бренд роботодавця — це більш глобальне поняття, зазначає Jobs.ua. По суті, це те, чим відома компанія, її унікальна торгова пропозиція чи меседж, спрямований на клієнтів, кандидатів, співробітників чи партнерів. Ціннісна пропозиція роботодавця, тобто Employee Value Proposition (EVP), стосується саме працівників компанії та потенційних кандидатів. Важливість EVP полягає в тому, що цей набір матеріальних та нематеріальних бенефітів переконує кандидатів у тому, що вони обрали правильну компанію для роботи і кар’єрного розвитку. І якщо для будь-якої компанії важливо розвивати свій бізнес, EVP дозволяє залучати таланти та утримувати їх на роботі за допомогою привабливої пропозиції.
В ідеалі бренд роботодавця та EVP повинні доповнювати один одного. Наприклад, якщо у вашій компанії всіляко пропагується креативний підхід до вирішення робочих завдань, HR-відділу потрібно ретельно продумати, як заохочувати найкращих працівників, і які додаткові бенефіти вони отримають за свою креативність і ту вигоду, яку їхня креативність приносить компанії.
Які компоненти EVP найважливіші?
Щоб розробити та просувати EVP, слід врахувати найважливіші компоненти ціннісної пропозиції роботодавця. Виділимо п’ять найважливіших складників, які треба закласти у вашу Employee Value Proposition.
1. Фінансова складова
Якщо ваші працівники незадоволені рівнем заробітної плати, про яку ефективність роботи можна говорити? Але врахуйте також і те, що не можна покладатися лише на фінансову мотивацію. Для нових працівників цей фактор мотивації працюватиме недовго, декілька місяців. Окрім грошей, їм потрібно пропонувати ще дещо взамін.
2. Додаткові переваги роботи у вашій компанії
«Підсолодіть» фінансову складову іншими перевагами роботи саме у вашій компанії. Віднесемо сюди медичну страховку, оплачувану відпустку та можливість без проблем брати лікарняні дні, якщо виникне така потреба.
3. Кар’єрне і професійне зростання
Співробітники відчуватимуть свою цінність для компанії, якщо їм надають всі можливості для розвитку їхніх лідерських якостей, допомагають з технічним навчанням та можливістю кар’єрного просування. Що ще варто тут згадати? Можливість вибору цікавих проєктів, грамотне менторство та програми адаптації для новачків, оплачувані курси для прокачки «хард скілів», онлайн-уроки англійської мови тощо.
4. Гнучкий графік і доброзичлива атмосфера в колективі
Доброзичлива атмосфера – це не лише хороші працівники, які відгукнуться і допоможуть по робочим питанням. Це й об’єктивна критика вашої роботи, адекватна оцінка ваших зусиль з боку керівництва, визнання ваших ідей і можливості ухвалення самостійних рішень. Також зараз як ніколи раніше важить гнучкий графік роботи і забезпечення належними умовами праці. А тимбілдінги та корпоративи – це своєрідне психологічне розвантаження в умовах воєнного часу.
Цей компонент можемо віднести до нематеріальних бенефітів, вкрай важливих для ефективного функціонування команди і злагодженості їхньої роботи. Залученість та лояльність співробітників теж зростає, що в довгостроковій перспективі сприяє збільшенню прибутків компанії.
5. Корпоративна культура
Взаємини у колективі, якщо вони базуються на довірі та співпраці, формують екологічну атмосферу, в якій приємно працювати і розвиватися як спеціаліст. Додамо сюди важливість прозорої комунікації з боку керівництва, справедливе ставлення до працівників. Чудово, якщо цілі та ціннісні орієнтири співробітників співпадають з цілями компанії. Все це в сукупності формує міцне підґрунтя для компанії, що дозволить втриматися на плаву навіть в кризові часи.
Уникайте поширених помилок при розробці EVP
Декілька серйозних прорахунків, яких варто уникати:
- Не розпочинайте розробку EVP без бізнес-стратегії;
- Не додавати в ціннісну пропозицію тих бенефітів, які компанія не в змозі запропонувати;
- Не переносити власний досвід на всіх інших працівників. Іншими словами, якщо окремо взятому працівнику добре працюється в своєму відділі, це не означає, що всім іншим так сам чудово працюється. Не врахувавши відповіді всіх інших працівників, отримаємо неправдивий EVP;
- Не зміщувати фокус уваги з внутрішніх проблем на розповіді про те, як все добре. Наприклад, компанія хизується в соцмережах та вакансіях тим, що надає всі можливості для навчання нових працівників. Але в реальності кандидат приходить працювати в компанію і з’ясовується, що так званий процес навчання супроводжується з багатьма труднощами. У вакансіях про це, зрозуміло, ні слова.
Як грамотно просувати EVP?
Для просування ціннісної пропозиції використовуйте кар’єрну сторінку компанії, корпоративний блог і зовнішні канали взаємодії з аудиторією. Висвітлюйте їх у вакансіях, в соцмережах та статтях. Дуже добре, якщо рекрутери розповідатимуть про EVP під час співбесід з кандидатами.
Не забувайте вчасно аналізувати ефективність ціннісної пропозиції. Орієнтуйтеся на такі показники:
- Чи збільшується кількість відгуків на вакансії;
- Чи зменшилася плинність кадрів у компанії;
- Чи зросла швидкість найму нових працівників.
Наскільки часто треба переглядати ціннісну пропозицію?
Все залежить від того, наскільки часто в компанії щось кардинально змінюється. Особливо це актуально тоді, коли компанія розширює бізнес, з’являються клієнти за кордоном, тож потрібно придумувати, як привабити найкращих кандидатів. Звичайно, діяти тут потрібно і з огляду на ринок, і з огляду на майбутнє бізнесу в нинішніх складних умовах.
Деякі експерти рекомендують переглядати та підкореговувати ціннісну пропозицію приблизно раз на рік. Тим паче, завжди можна додати до EVP нові ідеї та пропозиції. Чим краще ви розумітимете людей, тим легше буде залучати таланти і утримувати важливих працівників у своїй компанії.