Чи можлива ситуація, коли у штаті є бухгалтер, але він не має права підпису?

Чи можлива ситуація, коли у штаті є бухгалтер, але він не має права підпису (замість бухгалтера звітність підписує директор)?Відповідає buhgalter911.com
Дійсно, такий варіант може бути привабливим з точку зору відповідальності бухгалтера. Адже якщо немає підпису на документі, то й немає відповідальності. Але чи все так просто з цим варіантом?
Узагалі, тут варто почати з того, що якщо на підприємстві є посада бухгалтера, то це вже виключає таку форму організації бухгалтерського обліку на підприємстві, як «самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства»
Тому що саме слово «самостійне» вже говорить про те, що ще хтось, крім керівника, вести облік на підприємстві не може. Тобто посади бухгалтера (навіть якщо він виконуватиме лише частину бухгалтерських функцій) бути не може.
На цьому акцентував увагу і Мінфін у своєму листі від 28.03.2013 № 31-08410-07/23-1343/1310.
А якщо в посадовій інструкції такого бухгалтера прописати, що він виконуватиме лише певну частину бухгалтерської роботи, яка не буде охоплювати складання звітності і відповідно її підписання?
Тут варто звернути увагу на таке. Якщо бухгалтер виконує лише частину бухгалтерської роботи, то виникає питання, а хто виконує іншу частину?
Звісно, можна покласти виконання цих обов’язків (складання і підписання звітності) на директора, але враховуючи, що є ще інша особа з «бухобліковими» повноваженнями (а це фактично означає і те, що на підприємстві є бухгалтерська служба), то тут вже мова буде йти про суміщення директором посади головного бухгалтера.
Адже «покласти на директора обов’язки ведення бухобліку саме як директором можна, тільки якщо форма організації бухобліку передбачає самостійне (безпосереднє) ведення обліку директором
Тобто, за наявності в штаті бухгалтера директор може підписувати звітність за бухгалтера, але за умови, що він при цьому оформлений ще і як головний бухгалтер.
Отже, як бачимо, варіант «бухгалтера» без права підпису можливий, але фактично він потребує, щоб директор у цьому випадку ще був оформлений і як головний бухгалтер.
Зазначимо також, що таку форму організації бухобліку, як «самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства» не можуть застосовувати підприємства, звітність яких підлягає оприлюдненню. Підприємство, що становить суспільний інтерес, зобов’язане утворити бухгалтерську службу на чолі з головним бухгалтером, до складу якої входять не менше двох осіб.