Функції HR під час війни
HR-спеціаліст, навіть після окупаційного вторгнення, залишається безцінним співробітником в будь-якій компанії. Здається з цього часу на них лягло ще більше відповідальності та завдань, які вимагають від них більшого залучення, використання нових інструментів, що відповідають сьогоденню. І якщо функції HR спеціалістів до війни зосереджувались на ключових професійних процесах, то наразі функція менеджерів з персоналу змінилась на координаторські процеси та налагодження алгоритму дій в різних кризових ситуаціях. Тому більше половини менеджерів з персоналу в компаніях України займаються незвичними новими для них процесами, зазначає Лоліта Платошкіна, jobs.ua
Роль HR під час війни
Функції HR під час війни змінили свою направленість, розширили відповідальність.
Закриття базових потреб
Базові потреби грають наразі більше значення ніж робота на результат. Необхідно перевірити, що всі основні базові засади працюють, як слід, злагоджено та прозоро: компанія повернулась до повноцінної роботи, керівники на зв’язку, працівники на робочих місцях і у них є завдання, фінансові виплати внутрішні й зовнішні відбуваються відповідно домовленостям, а ті проблеми та труднощі, що виникають у робітників вирішуються миттєво. Це дає змогу продовжувати роботу компанії, відчути впевненість співробітникам у завтрашньому дні, допомагати країні на економічному фронті.
Побудова короткострокових та довгострокових перспектив
Компанії необхідно розуміти, яким чином визначити свої пріоритети, перепрофілювати, або змінити підходи щодо управління бізнесом, і яку стратегію обрати щодо співпраці командою на найближчий час, пів року, рік.
Внутрішні та зовнішні комунікації
Комунікації грають важливу роль в корпоративному житті. Функція HR-ів не тільки налагоджувати їх, підтримувати та направляти всередині робочого колективу, а й зовні: партнери, клієнти тощо. Під час війни ця потреба стоїть ще гостріше, а головною вимогою до комунікацій стає актуальність й якість, трастовість.
Створення та підтримка корпоративних цінностей
Корпоративні цінності - та рушійна сила, що створює ту особливу індивідуальну атмосферу всередині колективу. Яка вона повинна бути під час війни? Атмосфера підтримки, допомоги, розуміння, поступок, емпатії. Саме така атмосфера утворює доброзичливі дружні стосунки між співробітниками.
Пошук нових кадрів
Функція, що завжди буде актуальною й необхідною - пошук кадрів. В наш час всі способи та канали пошуку повинні бути залучені: від соцмереж до конкурентного хедхантінга. Наразі всі вони мають місце бути, щоб на ринку праці створювати конкуренцію та обирати найкращих для роботи в компанії.
Працевлаштування та додаткова документація
Ведення документацій повинно залишатися на найвищому рівні. Починаючи від перегляду резюме та створення баз здобувачів до корпоративної внутрішньої документації. Особливо під час війни перевірте та закрийте старі потреби в документації, перегляньте внутрішні постанови, додайте важливі доповненнями в документацію.