На що звертають увагу роботодавці в резюме
Резюме — це перше, що необхідно мати, розпочинаючи пошуки нового місця роботи. І якщо ще десятиліття потому роботодавця можна було заманити кольором диплому чи їх кількістю, то сьогодні потенційних роботодавців приваблюють особливі деталі та професійність здобувача. Проте існують певні деталі, цікаві місця, ключові слова, які примушують роботодавців та менеджерів з персоналу виділяти ваше резюме більше з поміж інших та робить його конкурентним. Залишайтесь з Jobs.ua, щоб навчитися створювати ефективні резюме на шляху до роботи своєї мрії.
Грамотно складене резюме
Не дивлячись не те, що резюме — це вільний документ і створюватися може в будь-якому форматі, все ж таки певні вимоги існують. Резюме повинно бути грамотно складене. Навіть якщо ви записуєте відео резюме, мовні помилки значно погіршують ваш авторитет в очах роботодавця. Саме тому ми завжди рекомендуємо, будь то письмове резюме чи відео резюме, дуже уважно вичитати та перевірити його. До того ж дотримуйтесь послідовності викладу та донесення інформації. Перевірте наявність основних пунктів резюме:
- основна інформація про здобувача,
- освіта та курси,
- досвід роботи,
- компанії та посади, на яких працювали,
- вміння та напрацьовані навички,
- додаткова інформація, хобі,
- особисті якості.
У кожної компанії є своя особиста тактика та стратегія підбору персоналу в команду. Іноді до цього залучають певні додаткові ресурси, проте резюме, як і раніше, вивчає фахівець, якому доводиться переглядати величезну купу відгуків здобувачів. Його завдання ретельно переглянути всі резюме та серед всієї купи, знайти ідеального кандидата, який підходить на відкриту посаду найкращим чином. На що звертають менеджери з персоналу в першу чергу, опрацьовуючи резюме здобувачів?
Що цікавить роботодавців в резюме
Наявність в резюме вищевказаних основних пунктів навряд чи зроблять вас конкурентними, проте їх відсутність значно погіршить ваш авторитет та кваліфікованість. Проте наявність наступних десять речей примусять роботодавців затриматись на вашому резюме значно довше, адже саме вони сповіщають про вашу кваліфікованість.
Результативність минулого досвіду роботи
Більшість менеджерів з персоналу зацікавлені не так вашим досвідом роботи, як його результативністю. Ефективність, як правило, визначається досягненнями та результатами, які ви змогли здобути. Для роботодавця це ваш професійний ріст в компанії, напрацювання та практичне відпрацювання певних навичок до досконалості. Це можуть бути реалізовані успішні проекти під вашим керівництвом чи за участю. Ви можете зазначити їх у своєму портфоліо, доклавши результативність кожного проекту та аналіз. Таким чином у роботодавця є змога ознайомитись з результативністю минулого досвіду здобувача. До речі, і наявність портфоліо, і оцінка кожного проекту вже робить здобувача конкурентним та збільшує бажання поспілкуватися більш детально на співбесіді.
Вміння грамотно працювати з фінансами
Уміння відповідально ставитися до бюджету, що виділяє вам компанія - неабиякий важливий навичок, що гідно оцінюється роботодавцем. Якщо ви можете довести здатність нести фінансову відповідальність, це буде великим плюсом. Можна, наприклад, розповісти про те, як ви виконували закупівлі на наданий бюджет, скільки при цьому вдалося заощадити, або як ви формуєте витрати на рекламну компанію. Найчастіше такі питання роботодавець задає на співбесіді й саме там ви можете показати свій потенціал. Проте, обов’язково зазначте це уміння у своєму резюме.
Наявність якостей лідера
Рекрутери з великим досвідом вже інтуїтивно відзначають рівень лідерських якостей кандидата за деякими маркерами, підказками та закономірностями. Наприклад, за рисами міміки, за манерою поведінки та спілкування, за емоційним інтелектом, системним мисленням тощо. Проте по одному резюме досить важко це зрозуміти, не поспілкувавшись зі здобувачем тет-а-тет. Хоча з досвіду роботу можна оцінити наскільки людина готова до керівництва, чи працювала вона за цією роллю.
Корисні зв'язки
Професійні зв’язки та правильне їх налагодження грає значну роль в роботі спеціаліста. На жаль, без зв’язків зараз нікуди. Співробітник, що в лічені години чи дні здатний знайти потрібного виконавця чи авторитетну людину, представляє для компанії неабияку цінність. Ділові зв'язки – важливий ресурс у бізнесі. У резюме можна написати, що у вас є напрацьовані контакти, налагоджені зв'язки, що ви знаєте відповідальних виконавців у сфері та працювали з ними досить довгий час. Варто згадати все, що може стати в нагоді компанії відповідно до її сфери діяльності. Можливо, якесь питання саме зараз чекає на рішення, і ви можете в цьому допомогти.
Гучні прізвища та бренди
Згадка відомих компаній або окремих осіб привертають увагу менеджерів з персоналу. Навіть якщо ви не працювали в таких компаніях на постійній основі, а контактували з робочих питань, згадати про них необхідно. Звичайно, не варто писати про те, що ви один раз зателефонували до найбільшої компанії з вашої галузі, або потиснули руку її директору. Це мають бути досить вагомі робочі відносини: безпосередня тривала робота в компанії або з представником, підписання контракту, налагодження співпраці чи щось таке. Якщо ви можете надати рекомендації з таких джерел, це допоможе вам бути більш трастовими та конкурентними.
Рекомендаційні листи та характеристики з минулих місць роботи
Знову ж таки, рекомендації з минулих місць роботи або від партнерів підуть вам на користь. Якщо ви залишились в добрих відносинах і маєте змогу попросити рекомендаційного листа чи характеристику, то це стане додатковим вагомим документом на шляху до роботи вашої мрії. Дуже часто роботодавці перевіряють правдивість рекомендаційних листів, зв’язавшись з контактними особами, тому досить важливо зазначати та надавати правдиву інформацію та документи.
Потенціал і особливі якості
Потенціал спеціаліста проходить червоною ниткою через весь досвід роботи. Бренди, релевантні ключові слова, довгостроковість співпраці та прогрес, відсутність помилок – все це сприяє створенню враження «так, цей кандидат має потенціал». Навички, досвід також свідчить про те, чи є потенціал. Естетика резюме – оформлення, читабельність, лаконічність описів – говорять про професіоналізм та увагу до деталей. Сила резюме в тому, що ви показуєте, що вважаєте запропоновану вакансію цінною для вас. Щоб посилити позитивне враження про себе, обов'язково додайте до резюме рекомендаційний лист.
Ваша громадська позиція в соцмережах
Соцмережам та пошуку кандидатів в соцмережах роботодавці присвячують окрему частину свого часу. Це не просто можливість зрозуміти за короткий час, що це за людина, чим цікавиться, чи підходить для роботи в компаній, та ще й перевірити її соціальну та громадську позицію. Уявіть собі, існує окремий відсоток здобувачів, яким відмовили через нецензурні вислови та фотографії в соцмережах. Прикро, але навіть така незначна деталь може стати вирішальною в голосі проти вашої кандидатури. Тому перед відсиланням резюме, приділіть увагу й соцмережам, особливо якщо деякі з них ви зазначаєте в резюме.
Лоліта Платошкіна