Як скласти оффер, який не залишить байдужим жодного кандидата

Відправка кандидату оффера — важливий етап, якому помилково не завжди приділяють належну увагу. Згідно Glassdoor, 17.3% пропозицій про роботу відхиляються на етапі відправки оффера. Створення оффера вимагає від HR-команди великої кількості часу, зусиль і залучення.
Команда Hurma підготувала нову статтю, в якій поговоримо про те, що таке оффер, як зробити його найбільше запам'ятався та обговоримо причини, чому кандидати відмовляються від пропозиції про роботу після співбесіди.
Оффер: що це і навіщо
Поняття job offer прийшло до нас з Західних країн ще в 90-х роках і спочатку оффер давали тільки співробітникам, яких приймають на топпозицію. Зараз же поняття "job offer" активно використовується в IT-сфері та часто скорочується до просто “оффер”. Цей документ рекрутера відправляють кандидату після проходження всіх етапів і описують в ньому пропозицію про співпрацю. У ньому описуються умови роботи, графік, тривалість випробувального терміну,
Навіщо відправляти оффер: головні причини
- Показати серйозність намірів. Оффер показує кандидату, що компанія серйозно налаштована на співпрацю й залишила свої пошуку. Для роботодавця прийнятий оффер значить, що кандидат прийняв умови, його все влаштовує і він готовий приступити до роботи.
- Виключення недомовок і розбіжностей. Все прописується на папері та чітко узгоджується з фахівцем. Тому, якщо кандидат приймає оффер з зазначеними в ньому умовами, це виключає ризик появи розбіжностей.
Види офферів
Є два види:
- Оффер - рекрутер відправляє пропозицію майбутнього співробітника.
- Контроффер - компанія намагається перебити пропозицію конкурента і чи утримати співробітника в штаті, або запропонувати кандидату більш вигідні умови.
ТОП 6 правил для створення крутого оффера
Скласти оффер, який остаточно переконає кандидата працювати з вами - не так-то просто. Дуже важливо описувати не тільки формальності: умови й графік роботи, зарплати, але і показати, наскільки компанії важливий фахівець. Тоді, вибираючи між двома компаніями, ймовірність того, що вам віддадуть перевагу - більше.
Правило №1. Вказуйте всю важливу інформацію
- Посада: назва та опис того, чим буде займатися кандидат.
- Вид оплати: для найманих працівників один або два рази на місяць, для фахівців віддалених - проєктна або погодинна оплата. Тут також можна вказати, які бонуси, премії, надбавки буде отримувати фахівець.
- Графік оплати: двічі на місяць з зазначенням чисел, щотижня або за фактом за виконану роботу.
- Переваги: опишіть, які у вас є корпоративні бонуси, пільги та інші "плюшки".
- Інформація для старту: місцеперебування офісу, графік і дата початку роботи, тривалість випробувального терміну.
- Команда: вкажіть назву відділу, де буде працювати кандидат, ім'я та прізвище керівника.
- Термін відповіді: вкажіть, протягом якого терміну кандидат повинен дати відповідь і залиште контакти тих, до кого він може звернутися, якщо виникнуть питання.
- Корпоративні правила: можна у двох словах описати корпоративну культуру компанії, розповісти про традиції та внутрішніх правилах.
- Додаткові вимоги: до них можна віднести підписання договору про нерозголошення інформації перед виходом на роботу, перевірка біографічних даних. Ці чинники важливо вказувати в оффері, тому що в іншому випадку, кандидат має право не виконувати їх.
- Юридична інформація: вкажіть дані про податки та пільги, якщо вони є. Тоді ви забезпечите кандидату повну картину про роботу з вами.
Правило №2. Подумайте про зарплату і додаткових "плюшках", які можете запропонувати в оффері
Зарплата є найголовнішим фактором для прийняття рішення про роботу. Тому добре продумайте, яку зарплату ви можете запропонувати фахівцеві та, які додаткові переваги на нього чекають. Якщо є така можливість, запропонуйте зарплату вище за ринок, тим самим, ви будете попереду конкурентів. У разі, коли такої можливості немає, вкажіть, як часто відбувається перегляд зарплати, видають премії або бонуси.
Правило №3. Не змушуйте людину чекати
Пошук і наймання талановитих фахівців - не просто тривалий, але ще й висококонкурентний процес, на якому втратити фахівця дуже просто. Тому, якщо вам підходить кандидат і ви готові дати йому оффер - давайте і не відкладайте. 45% кандидатів відхиляють пропозицію, якщо найм сильно затягнувся.
Правило №4. Вкажіть, які є можливості для зростання і розвитку
Попри те, що зарплата - найвагоміший фактор, кандидатам також важливий кар'єрний ріст, можливість розвитку навичок. Опишіть, як у вас відбувається процес оцінки, чи оплачує компанія додаткові курси/тренінги.
Правило №5. Додайте трохи персоналізації
Подумайте, що було б важливо для конкретного фахівця. Це може бути гнучкий графік, якщо у нього, наприклад, сім'я або ж наявність медичної страховки.
Правило №6. Чесно описуйте умови
Не варто про щось замовчувати, щось недоговорювати або ж прикрашати, коли висилаєте оффер. Це рівносильно брехні, а люди не люблять, коли їм брешуть. Тим більше якщо ви не виконаєте те, про що говорили в пропозиції, велика ймовірність того, що співробітник піде ще на випробувальному терміні.
Чек-лист: 6 правил незабутнього оффера
Декілька порад наостанок
Хочемо закінчити нашу статтю кількома порадами, які точно допоможуть не втратити кандидата на етапі оффера.
По-перше, не затягуйте надовго переговорний період, обговорюючи кілька разів одні й ті ж умови. Ви самі вирішуєте, чи дозволяти кандидатам затягувати процес обговорення умов або варто вказати період для завершення переговорів.
Ну і по-друге, завжди залишайтеся на зв'язку. Ігнорувати дзвінки або не відповідати на повідомлення потенційного співробітника - не найкраща ідея. Можливо, він хоче уточнити або ж прояснити якісь деталі, а може дзвонить, щоб погодитися працювати з вами. Якщо ви будете залишатися на зв'язку і показувати свої зацікавленість в спілкуванні з людини, кандидат відчує, що він дійсно потрібен команді та компанії.