Відмовляти теж треба вміти: як комунікувати з кандидатами, які вам не підійшли

Мудрі рекрутери та HR-менеджери знають, що вони багато в чому – обличчя бізнесу. Від того, наскільки чітко і професійно побудована їх робота залежить те, яке враження від компанії залишиться у пошукачів та співробітників.
І такі рерутери знають: зворотній зв'язок — must-have у комунікаціях. Кандидат не підійшов на позицію? Своєчасна і аргументована відмова додасть «плюсів» вашому бренду роботодавця не менше, ніж дорогі рекламні кампанії.
Подумайте ось ще про що. Загальний імідж на ринку та досвід користування продуктами чи послугами компанії впливає на її сприйняття як роботодавця. І це може працювати і в зворотному напрямку. Тобто кожний «ображений» кандидат - це потенційно втрачений покупець чи клієнт.
Отже, як відмовити кандидату так, щоб той не тільки не образився на всю компанію, але й залишився задоволеним взаємодією з нею?
Інна Кравченко, Executive Search консультант grc.ua, називає три блоки, які має містити ваш лист:
✅ Дякуємо за ваш інтерес до (компанія) та вакансії (назва).
✅ Ми оцінили/нас вразили (з даних резюме / по аналізу інтерв’ю / виконаному тесту…) ваш (досвід в ____ / знання ____, досягнення в _____).
✅ Проте, на жаль, маємо повідомити, що ми обрали інших кандидатів на дану посаду.
✅ Але тільки тому, що ця вакансія не підійшла, не означає, що у вас немає можливостей в компанії ____.
✅ Ми будемо раді, якщо ви продовжуватимеш відслідковувати наші вакансії і направите заявку, якщо якась з них зацікавить.
✅ Ми розуміємо, що пошук роботи потребує часу, терпіння та мотивації. Ми щиро дякуємо вам за вашу ініціативу подати заявку в _____ та ваш час.
✅ Чи задоволені ви процесом підбору персоналу? У ____ ми дбаємо про всіх наших кандидатів. Ми не можемо запропонувати роботу кожному, але для нас надзвичайно важливо, щоб ви, як кандидат, мали позитивні враження від процесу підбору персоналу. Ми будемо вдячні, якщо ви поділитесь з нами своїм досвідом (лінк на опитування задоволення від процесу).