Кадровик
Онлайн-консультаціїНормативна базаКласифікаторДКХПЗразки документівПосадові інструкціїНовиниМатеріалиШпаргалкиКалендарКалькуляториВідпочинОкМагазин
Facebook
Telegram

Новини

Новини

Сортувати за
Датою
Фільтр
Головна
Вхід
ГоловнаНовиниВідмовляти теж треба вміти: як комунікувати з кандидатами, які вам не підійшли
Останні новини
18.11.2020

Відмовляти теж треба вміти: як комунікувати з кандидатами, які вам не підійшли

Мудрі рекрутери та HR-менеджери знають, що вони багато в чому – обличчя бізнесу. Від того, наскільки чітко і професійно побудована їх робота залежить те, яке враження від компанії залишиться у пошукачів та співробітників.

І такі рерутери знають: зворотній зв'язок — must-have у комунікаціях. Кандидат не підійшов на позицію? Своєчасна і аргументована відмова додасть «плюсів» вашому бренду роботодавця не менше, ніж дорогі рекламні кампанії.

Подумайте ось ще про що. Загальний імідж на ринку та досвід користування продуктами чи послугами компанії впливає на її сприйняття як роботодавця. І це може працювати і в зворотному напрямку. Тобто кожний «ображений» кандидат - це потенційно втрачений покупець чи клієнт.

Отже, як відмовити кандидату так, щоб той не тільки не образився на всю компанію, але й залишився задоволеним взаємодією з нею?

Інна Кравченко, Executive Search консультант grc.ua, називає три блоки, які має містити ваш лист:

1. Коментар щодо оцінених «плюсів на відповідність позиції». Почніть з хорошого і напишіть, що вам сподобалось у кандидатові, які його сильні сторони вам запам’ятались найбільше. Це може бути його попередній досвід у конкретній сфері, володіння певними навичками чи, наприклад, приємне враження після співбесіди.

2. Основна частина та опис причин відмови. Бажано, щоб це не була формальність. Тому напишіть реальні факти, через які пошукач не підійшов на конкретну позицію. Такий зворотній зв'язок допоможе кандидату не припускатись помилок у майбутньому або вкаже напрям для розвитку. Звичайно, що відмова може бути продиктована якимись особистими причинами. Тоді можна використати формулювання «Ми розглядаємо на цю позицію кандидата, якому прийняти наш корпоративний стиль спілкування буде швидше і комфортніше».

3. План спілкування з кандидатом у майбутньому. Завершити лист теж варто чимось позитивним. Наприклад, напишіть, що ви внесете кандидата до кадрового резерву. І, якщо у вас з’явиться підходяща вакансія, зв’яжитесь з ним. Ще можна дати пошукачу можливість «виговоритись» та запропонувати пройти опитування щодо задоволеності роботою рекрутера. Це буде корисно і йому (дасть змогу виплеснути емоції, якщо вони є), і вам (дозволить отримати зворотній зв'язок).

Наостанок приводимо приклад такого листа-відмови. Його можна використовувати після будь-якого етапу відбору (телефонного скрінінгу, тесту, інтерв’ю тощо). Проте цей шаблон варто «підлаштувати» під ваші корпоративні стандарти та культуру.

✅ Дякуємо за ваш інтерес до (компанія) та вакансії (назва).

✅ Ми оцінили/нас вразили (з даних резюме / по аналізу інтерв’ю / виконаному тесту…) ваш (досвід в ____ / знання ____, досягнення в _____).

✅ Проте, на жаль, маємо повідомити, що ми обрали інших кандидатів на дану посаду.

✅ Але тільки тому, що ця вакансія не підійшла, не означає, що у вас немає можливостей в компанії ____.

✅ Ми будемо раді, якщо ви продовжуватимеш відслідковувати наші вакансії і направите заявку, якщо якась з них зацікавить.

✅ Ми розуміємо, що пошук роботи потребує часу, терпіння та мотивації. Ми щиро дякуємо вам за вашу ініціативу подати заявку в _____ та ваш час.

✅ Чи задоволені ви процесом підбору персоналу? У ____ ми дбаємо про всіх наших кандидатів. Ми не можемо запропонувати роботу кожному, але для нас надзвичайно важливо, щоб ви, як кандидат, мали позитивні враження від процесу підбору персоналу. Ми будемо вдячні, якщо ви поділитесь з нами своїм досвідом (лінк на опитування задоволення від процесу).

Джерело: grc.ua
09.07.2025
12 секретів ідеальної вакансії: як написати оголошення, яке приваблює топових кандидатів?
16.06.2025
Запущено онлайн-платформу для працевлаштування ветеранів
13.06.2025
Чи готові українські компанії до працівників поколінь Z та Alpha?
30.05.2025
Перший керівний досвід: як знайти впевненість у новій ролі?
29.05.2025
Що робити, якщо працівник зловживає лікарняними? Коментує адвокатка
Відділ продажу
0-800-213-787
з 9.00 до 18.00
© Кадровик, Ай Ті Сістем Юкрейн, ТОВ, 2017—2025