Три основні види резюме

Резюме – це короткий і стислий опис професійної діяльності претендента на посаду. Такий документ існує для того, щоб роботодавець міг швидко ознайомитися з загальними відомостями про спеціаліста, який зацікавився його вакансією. Загалом резюме ділиться на три основні типи: функціональне, таргетоване та комбіноване.
1. Функціональне резюме — це документ, який в першу чергу розповідає про навички, вміння та досягнення людини, що шукає роботу. Він не робить окремого акценту на трудовому досвіді.
Такий вид резюме особливо підходить людям, які:
– шукають свою першу роботу;
– намагаються змінити свою сферу діяльності;
– мають надто великі перерви в трудовому стажі;
– часто змінювали місця роботи. Функціональне резюме робить акцент на вміннях людини, а не її досвіді.
2. Таргетоване резюме — це документ, який створено під окрему вакансію, щоб наголосити роботодавцям на відповідному досвіді, вміннях, навичках та досягненнях. Створення такого резюме потребує дотримання певних правил:
– воно обов’язково повинне викладати інформацію хронологічно;
– відображати навички й досвід, що релевантні посаді;
– має складатися з коротких прикладів, а не довгих абзаців;
– створюється під одну конкретну вакансію.
Головною метою таргетованого резюме є демонстрація роботодавцю, що певні вміння та навички роблять шукача роботи дуже цінним.
3. Комбіноване резюме об’єднує в собі функціональне та таргетоване, тобто воно показує хронологію трудової біографії та містить інформацію стосовно кваліфікації та досягнень. Найчастіше шукачі роботи подають саме цей варіант розповіді про себе та власні вміння. В таких резюме зазначаються:
– період роботи,
– назви компаній,
– посади,
– обов’язки,
– професійні навички й досягнення.
Комбіноване резюме підходить людям, чий трудовий досвід показує ріст та кар’єрне зростання. Проте, людям, які мають мінімальний стаж, краще звернути увагу на функціональне резюме.
Резюме складається з: контактної інформації, даних про освіту та досвід роботи та опису релевантних навичок.