Кадровик
Онлайн-консультаціїНормативна базаКласифікаторДКХПЗразки документівПосадові інструкціїНовиниМатеріалиШпаргалкиКалендарКалькуляториВідпочинОкМагазин
Facebook
Telegram

Новини

Новини

Сортувати за
Датою
Фільтр
Головна
Вхід
ГоловнаНовиниКоли роботодавець може не оплачувати час в укритті під час повітряної тривоги
Останні новини
24.07.2025

Коли роботодавець може не оплачувати час в укритті під час повітряної тривоги

Якщо це робочий день за графіком, роботодавець зобов’язаний оплачувати час, проведений в укритті, пояснює Юлія Пікалова, адвокатка ЮФ Bargen, для budni.robota.ua

Не оплачують лише тоді, коли працівник:

  • перебуває у відпустці;
  • на лікарняному;
  • або в інший день, коли він не мав працювати.

Чи має значення, працює співробітник офлайн чи дистанційно, для оплати часу в укритті?

Так, у певних випадках це має значення. За ст. 60-2 КЗпП України, дистанційний працівник:

  • сам обирає місце роботи;
  • працює з використанням цифрових технологій;
  • сам відповідає за безпеку умов праці;
  • має гнучкий робочий графік (якщо інше не передбачено договором).

Оплата праці дистанційного працівника визначається письмовим договором або наказом керівника (на час воєнного стану). Можлива погодинна, денна, місячна або відрядна форма оплати.

Тому, чи оплачуватиметься час в укритті, залежить від:

  • форми оплати праці;
  • умов договору або наказу;
  • наявності звітності;
  • факту, чи працівник дійсно міг і виконував роботу в цей час.

Які документи потрібні, щоб зафіксувати час в укритті як робочий?

Закон не встановлює чіткого переліку документів – роботодавець сам визначає порядок. Найпоширеніші документи:

  • наказ/розпорядження про дії під час тривоги та облік часу в укритті;
  • табель обліку робочого часу з відповідними позначками;
  • за потреби: журнал перебування в укритті, відеоспостереження, службові записки.

Якщо час в укритті вважається простоєм, слід оформити початок і завершення простою (зазвичай наказом). Але постійно видавати окремі накази незручно, бо тривогу не передбачиш.

Щоб уникнути цього, доцільно затвердити окремий локальний акт – наприклад, положення/порядок, або внести зміни до правил внутрішнього трудового розпорядку. У цьому документі варто чітко визначити порядок дій під час повітряної тривоги та одразу передбачити, що:

  • час перебування в укритті для працівників, які не можуть виконувати роботу там, вважається простоєм;
  • початок і закінчення простою фіксується у спеціальному журналі;
  • видавати окремі накази про кожен випадок простою не потрібно.

Такий підхід спростить облік та забезпечить правильне оформлення документів відповідно до законодавства.

Джерело: budni.robota.ua
01.08.2025
Чи правомірні дії роботодавця у разі надсилання наказу про звільнення через мобільний застосунок Viber у період дії воєнного стану?
29.07.2025
Чи має право керівник підприємства відмовити у дозволі на виїзд за кордон під час відпустки заброньованому працівнику?
29.07.2025
Воєнний стан продовжили до 5 листопада 2025 року
23.07.2025
Закони про продовження мобілізації і воєнного стану до 9 травня підписані й опубліковані
16.07.2025
Прийнято закони про продовження воєнного стану та загальної мобілізації до 5 листопада
Відділ продажу
0-800-213-787
з 9.00 до 18.00
© Кадровик, Ай Ті Сістем Юкрейн, ТОВ, 2017—2025