Кадровик
Онлайн-консультаціїНормативна базаКласифікаторДКХПЗразки документівПосадові інструкціїНовиниМатеріалиШпаргалкиКалендарКалькуляториВідпочинОкМагазин
Facebook
Telegram

Новини

Новини

Сортувати за
Датою
Фільтр
Головна
Вхід
ГоловнаНовиниЗ колег у керівники: як будувати стосунки з командою, якщо ви отримали підвищення
Останні новини
30.01.2025

З колег у керівники: як будувати стосунки з командою, якщо ви отримали підвищення

Вертикальний карʼєрний ріст всередині компанії – чи не найбажаніший сценарій розвитку карʼєри кожного працівника. Він має чимало переваг: вам не потрібно проходити співбесіди та намагатися показати себе з найкращого боку, адже керівництво вже знає всі ваші сильні сторони, ба більше – підвищення їх і підтверджує. 

Але є нюанс, який здатний викликати побоювання перед отриманням такого бажаного карʼєрного росту. Це колеги, з якими ви раніше працювали на рівних умовах пліч-о-пліч, а тепер мусите стати їх керівником, наприклад. Як за таких умов залишитися в гарних стосунках з командою, розповідає Тетяна Ковальчук, авторка медіаплатформи budni.

Коли повідомляти про своє підвищення?

Найкраще, якщо ви зберете команду та повідомите про це до офіційного листа про кадрові перестановки від HR-a. Це можна зробити в невимушеній обстановці та подалі від зайвих людей. Щиро поділіться, що згодом отримаєте підвищення, розкажіть про свої плани та хвилювання. Але варто бути готовими, що хтось з команди може не зрадіти вашим успіхам і це цілком нормально в умовах робочої конкуренції. 

Далі ви можете запланувати one-to-one зустрічі з кожним із нових підлеглих, які раніше були колегами, на яких вони почуватимуться більш безпечно для надання чесного зворотного звʼязку.. Особливо такі зустрічі необхідні, якщо з кимось із колег ви не просто працювали разом, а й стали друзями. У розмові необхідно підкреслити цінність ваших дружніх стосунків та нагадати про амбіційні цілі в роботі. Наприклад:

«Для мене дуже цінні наші дружні відносини. Оскільки я займатиму іншу посаду, доведеться відповідати за результати роботи всієї команди. Тому, сподіваюся, ти сприйматимеш нормально, коли я буду цікавитися результатами твоєї роботи та надаватиму зворотний звʼязок. Але якщо ти відчуватимеш якийсь дискомфорт, говори, будь ласка, про це відкрито, щоб ми могли щось змінити. Адже я не хочу, аби робота вплинула на нашу дружбу».

Водночас важливо дотримуватися чітких кордонів та не давати дружбі впливати на бізнес-процеси. Ситуації, коли ваш колега-друг вважає, що він може зірвати дедлайн або розраховувати на поблажливе ставлення – неприпустимі.

Основні принципи для побудови відносин після підвищення

Для досягнення результатів у роботі, необхідний згуртований колектив. Ви, як ніхто, знаєте його настрої, точки болю та росту, тож від них і потрібно відштовхуватися, щоб зробити роботу ефективнішою. Проте для будь-якої системи управління важливі три основні принципи: довіра, відповідальність та чесність.

Довіра

Успішний керівник не повинен контролювати кожен крок команди та думати «Якщо хочеш мати гарний результат, зроби це сам», а має їй довіряти. Щоб вибудувати відносини взаємної довіри, необхідно відкрито ділитися процесами, що відбуваються всередині компанії, прислуховуватися до ідей команди та давати можливості для їх реалізації, не сварити за помилки, а знаходити шляхи вирішення проблемних ситуацій. Також не менш важливо будувати ці відносини не лише на робочих справах, а й підтримувати неформальне спілкування на спільних обідах чи корпоративних заходах.

Відповідальність

Раніше у вас та колег була одна зона відповідальності, проте після кадрових змін ваші обовʼязки точно зміняться. Тому потрібно одразу проаналізувати, хто за що буде відповідати і кому ви делегуєте свої попередні обовʼязки. Для керівника-початківця це може бути найважчим. Адже здається, що простіше виконати знайомі завдання самому, аніж доручати колегам і потім давати зворотний звʼязок, який може бути і негативним. Але визначення зон відповідальності кожного члена команди, делегування та контроль допоможуть вам вибудувати систему, що якнайкраще працюватиме на результат.

Чесність

Важлива для побудови довірливих стосунків у колективі. Адже коли члени команда відчувають, що керівник з ними чесний, їхню думку цінують та поважають, то у загальний результат компанії хочеться вкладатися більше. Також такий підхід допомагає уникнути непорозумінь та потенційних конфліктів.

 

Джерело: budni.rabota.ua
08.05.2025
Контроль за рекламою вакансій: Держпродспоживслужба отримала нові повноваження
30.04.2025
Перевірка брудною чашкою: норм чи стрьом на співбесіді?
22.04.2025
Кандидати-шахраї: реальні кейси, юридичні наслідки та поради
02.04.2025
Як давати та приймати конструктивну критику на роботі? Корисні рекомендації
27.03.2025
Про звільнення «проблемних» працівників
Відділ продажу
0-800-213-787
з 9.00 до 18.00
© Кадровик, Ай Ті Сістем Юкрейн, ТОВ, 2017—2025