Від токсичної атмосфери до непрофесіоналізму: 5 речей, які дратують на роботі (і як це виправити)
Добре, коли вам подобається робота, компанія та заробітна плата. Тоді хочеться працювати та досягати вершин. Але багато речей у роботі можуть дратувати. І тут у кожного своя біда. Якщо деякі мінуси роботодавця можуть бути прийнятними для вас і з ними можна змиритися, то інші – критичні, які приведуть до вигорання, звільнення та навіть проблем зі здоровʼям, budni.robota.ua зібрали найбільш поширені речі, які можуть дратувати в роботі та розповідаємо, як з ними боротися.
Токсична атмосфера
У вас точно зникне бажання ходити на роботу, де щодня доводиться тісно співпрацювати із самозакоханим та агресивним колегою, або керівником, який постійно вигадує нові обовʼязки та погрожує ледь не щодня звільненням. Токсична атмосфера – поширене явище, але терпіти її точно не варто, якщо ви піклуєтеся про своє ментальне здоровʼя.
Як боротися?
Якщо ви зіткнулися з деструктивною комунікацією та відвертим хамством, то не приймайте таку поведінку колег чи клієнтів за норму. Скажіть відверто, що вас не влаштовуйте таке ставлення. Памʼятайте, що ділову етику ніхто не скасовував, незалежно від того, з ким саме ви ведете робочу комунікацію.
Якщо у вашій компанії токсична атмосфера більше норма, аніж разовий випадок, то радимо оцінити, наскільки робота в такому середовищі комфортна для вас. Не бійтеся залишати токсичний колектив, якщо співіснування з ним морально важке для вас.
Плітки та інтриги
Це ще один прояв токсичної атмосфери, але він заслуговує окремої уваги. Інколи співробітники плетуть інтриги та розпускають чутки, бо можуть тільки так встановлювати звʼязки, а інколи саме такий спосіб допомагає їм просуватися карʼєрними сходами.
Як боротися?
Вас не будуть залучати до поширення пліток, якщо ви не будете проявляти до них інтерес. Тому поясніть колегам, що вас не цікавить ця інформація, ви не маєте часу на обговорення питань, що не стосуються роботи. Якщо ви стикаєтеся з інтригами, то переводьте розмову в конструктивне русло – відділяйте факти від вигадок, проясняйте з керівництвом всі спірні ситуації, слідкуйте, щоб не накопичувалась велика кількість негативної та неперевіреної інформації.
Відсутність сенсів
Якщо ви розумієте, що ні на що не впливаєте у компанії, не бачите сенсу у своїй роботі та не маєте бажання щось вдосконалювати – це прямий шлях до вигорання.
Як боротися?
Для початку намагайтеся знайти нові сенси у професії загалом і вашій роботі зокрема. Подумайте над тим, кому може бути корисна ваша робота, кому ви допомагаєте та яка ваша мета. Можливо, вам вдасться відшукати щось добре чи благородне всередині. Але якщо у цій компанії ви не бачите сенсу своєї роботи чи її визнання, але знаєте, що професія загалом потрібна, то змінюйте роботодавця на того, який цінуватиме та розумітиме вас.
Непрофесіоналізм та погано вибудувані процеси
Коли різні відділи погано взаємодіють між собою, бо кожен із них вважає себе найпотрібнішим у компанії, то часто працівники стикаються із розсинхроном у роботі. Так, маркетинговий відділ може зробити знижку на товар, не порадившись ні зі відділом продажів, ні зі складом. І як результат компанія отримає збільшення замовлень, з якими не можуть впоратися продавці або банально не вистачає товару на складі. Якщо колеги виконують роботу абияк, то ви стикатиметеся зі схожими процесами дуже часто.
Як боротися?
Якщо ви помітили непрофесіоналізм або погано вибудувані процеси, потрібно проговорити їх з керівником. Якщо не бачите ніякого фідбеку, а вам важливо працювати в колективі однодумців, які прагнуть налагодити всі процеси та збільшити прибуток компанії, то подумайте про зміну роботи.
Некомфортні умови праці
Ви прагнете працювати віддалено, а вас постійно запрошують в офіс, який розташований у двох годинах їзди, або в офісі нічого не створено для комфортної роботи – це також проблема. Відтак якість роботи і задоволеність нею буде постійно знижуватися.
Як боротися?
Донесіть керівнику про потребу віддаленої роботи та доведіть на конкретних прикладах, що такий формат ніяк не вплине на вашу продуктивність.
Памʼятайте, що є робочі процеси, які ніяк покращити вам не вдасться і якщо це для вас критично – оптимальним рішенням буде змінити роботу. Але під час пошуку роботи враховуйте всі ключові вимоги до роботодавця, щоб потім знову не натрапити на речі, які будуть вам заважати насолоджуватися процесом.