Зустріч після проходження випробувального терміну: як підготуватися
Випробувальний термін – важливий етап у становленні нового працівника. В цей період новачок знайомиться з усіма процесами роботи, отримує розуміння вимог роботодавця та формує своє ставлення до них. Так само і керівник вже розуміє потенціал нового співробітника та робить висновки щодо його роботи. Тому зустріч після завершення випробувального терміну – це змога підбити підсумки та проговорити всі аспекти та питання, які виникли за цей час.
Нових співробітників такі зустрічі інколи можуть лякати. Адже незрозуміло, що їм скажуть та які питання будуть ставити. До вашої уваги – поради від Тетяна Ковальчук, авторка медіаплатформи budni, які допоможуть підготуватися до зустрічі після закінчення випробувального терміну та отримати від неї максимальну користь
Навіщо потрібні зустрічі після завершення випробувального терміну?
Неважливо, скільки триває ваш випробувальний термін, після його завершення більшість роботодавців проводять зустріч, на якій дають фідбек щодо роботи та ставлять цілі на майбутнє. Такі зустрічі дають змогу і керівнику, і співробітнику обговорити очікування від роботи та дізнатися, чи збіглися вони із реальністю, вказати на болючі точки та запропонувати покращення.
Це не одностороння зустріч, де роботодавець ділиться своїми враженнями від вас як працівника. Ви також можете зазначати, що не сподобалось чи що хотіли б змінити у своїй роботі надалі. Тому перед зустріччю подумайте, що було не так у ці перші місяці роботи, що ви хотіли б змінити, а чим навпаки – були приємно вражені.
Такі зустрічі між керівником та новим співробітником сприяють відкритому спілкуванню та чесному фідбеку. Тому в деяких компаніях можуть проводитися навіть під час випробувального терміну. Це дає змогу вчасно помітити, що не влаштовує сторони та виправити це.
Як проходить зустріч після завершення випробувального терміну?
У кожній компанії та в кожного керівника є свій метод проведення підсумкової зустрічі з новим співробітником після випробувального терміну, проте здебільшого вони мають схожу структуру.
Підготовчий етап
Для початку керівник намагається зняти напругу та можливі хвилювання нового співробітника, тому налаштовує його на розмову у дружньому тоні. На цьому етапі можуть запитати про настрій та як проходить ваш день. Це можуть бути будь-які загальні теми, які допоможуть задати тон розмові. Далі керівник може зазначити мету та план зустрічі.
Очікування від роботи
Керівник може запитати, наскільки вам подобається те, чим ви займаєтеся, як пройшли перші 30/60/90 днів на новій роботі, чи стикалися ви зі складнощами, хто вам допомагав у розвʼязанні складних ситуацій. Також роботодавця цікавитиме, чи збіглися ваші очікування від нової роботи з реальністю.
Говоріть щиро, якщо в чомусь розчарувалися, адже це дасть змогу скоригувати процеси та уникнути потреби шукати нову роботу.
Комунікація з командою
Не менш важливими для ефективної роботи є ваші стосунки з колегами та керівником. Адже розвʼязання багатьох завдань залежить від команди та внутрішньої комунікації, а особливо гостро це питання стає за віддаленої роботи, коли можливості провести small talk за кавою та налагодити таким чином стосунки з колегами немає. Тому якщо тут вам чогось не вистачило, краще проговорити все це на зустрічі, аби виправити помилки в комунікації.
Цілі та завдання
Насамкінець роботодавець підібʼє підсумки, опираючись на досягненні тих цілей, що стояли на період випробувального терміну та, за успішного його проходження, поставить нові. Також важливо показати своє розуміння того, що ви робите на цій посаді та яким чином будете досягати поставлених цілей.
Зустрічей після випробувального терміну не потрібно боятися, адже здебільшого вони проходять у невимушеній атмосфері та допомагають обом сторонам покращити свою взаємодію.