Портрет ідеального рекрутера: як зрозуміти, що ця професія — для вас

Позиція ІТ-рекрутера сьогодні є досить популярною на ринку праці. Сотні кандидатів перебувають у пошуку роботи й може здаватися, що знайти хорошого рекрутера – завдання максимум на тиждень. Але в реальності це не так, розповідає Наталія Кравченко, Recruitment Team Lead у Boosta, для budni.rabota.ua
Мене звати Наталія Кравченко, я – Recruitment Team Lead в IT-компанії Boosta, і нещодавно переді мною постало завдання розширити штат нашого рекрутинг-відділу. Здавалося, що це буде легко та швидко, адже на той момент кожен третій рекрутинг-фахівець у LinkedIn додавав на своє фото плашку open to work. Ми й справді отримали безліч відгуків, переглянули сотні резюме та провели понад 50 співбесід, більша частина з яких, на жаль, були невдалими.
У цьому матеріалі поділюсь своїм досвідом стосовно того, якими навичками та знаннями має володіти рекрутер, який хоче досягати вершин у своїй професії.
Очікування та реальність
Існує стереотип, що професія рекрутера – досить легка та не вимагає великої кількості вмінь. Насправді ж, це не так. Працювати в рекрутингу прямо порційно дорівнює щоденній роботі з людьми. Але люди, їхні манери спілкування чи реакції на відмови – дуже різні, тож рекрутер має бути дуже комунікабельним, стресостійким та добре розуміти галузь, в якій він працює. Якщо ж рекрутер не любить спілкування з людьми, постійний пошук та аналіз, я гарантую йому вигорання не пізніше, ніж через 6 місяців роботи.
Саме нерозуміння реальних обов’язків та обсягів роботи призводять до того, що очікування кандидатів не відповідають тій реальності, в якій ми існуємо сьогодні. Але як зрозуміти, чого можна очікувати від професії та яким має бути ідеальний кандидат?
Топ-6 рис та вмінь ідеального рекрутера
*Якщо при прочитанні ви можете поставити «+» біля кожного з них, я вас вітаю. У вас велике майбутнє у цій сфері!
- Комунікабельність. Ви вмієте змістовно та гарно представити себе та роботодавця, аргументувати, чому ваша компанія – найкраще місце роботи для кандидата. Ви легко встановлюєте контакт з будь-ким, вмієте слухати та чути потреби людей.
- Аналітичний склад розуму. Вам вистачить однієї хвилини, аби зрозуміти, чи релевантне резюме перед вами. Ви ставите влучні запитання, які дозволяють дійти до суті, миттю аналізуєте відповіді та робите висновки. У своїй роботі ви опираєтеся на цифри та дані, міряєте свою ефективність та розумієте, на яких етапах воронка рекрутингу дає збій. Ви вірите в оптимізацію та автоматизацію процесів.
- Загальна ерудованість. З вами цікаво спілкуватися, ви освічені, начитані та грамотні. Ви можете підтримати розмови на різні теми чи влучно прокоментувати бесіду. Ви постійно розвиваєтеся та не зупиняєтеся на досягнутому.
- Самоорганізованість та тайм-менеджмент. Ви вмієте розподіляти свій час на пошук кандидатів, проведення співбесід, взаємодію з hiring-менеджерами. Ви не тонете в хаосі резюме та вакансій, а структуруєте отримані дані та працюєте з ними поступово.
- Гнучкість та адаптивність. Ви швидко адаптуєтеся до змін на ринку праці, нових трендів чи вимог. Адже сфера рекрутингу, як і сьогоднішній світ, надзвичайно динамічна.
- Знання англійської мови. Ви розумієте, що це ваша конкурентна перевага та можливості для розвитку, а тому знаєте мову на належному рівні. Варто розуміти, що хоч зараз і можна знайти компанії, де розглядають рекрутерів без знання англійської, та з кожним днем таких компаній стає все менше, тому що успішні бізнеси зазвичай прагнуть до масштабування на нових ринках.
Табу для рекрутера або Чому ми відмовляли кандидатам
- Токсичність та конфліктність. Ці риси загалом – табу для будь-якої позиції. Але додатково варто пам’ятати, що рекрутери – це обличчя компанії. Токсичність чи зверхня комунікація не лише змусять кандидата відмовитися від пропозиції чи подальшого спілкування з вами, а й негативно вплинуть на бренд роботодавця компанії. Тому ми завжди намагаємося ставити запитання, які виведуть кандидатів на позицію рекрутера «на чисту воду».
- Небажання працювати з великою кількістю різних задач. Деякі рекрутери звикли працювати у повільному темпі, вести кілька вакансій одного стеку та закривати по одній з них на місяць. Для когось це прийнятно, але для нас – ні. Ми ставимо амбітні цілі, біжимо вперед, освоюємо нові ринки та наймаємо лише найкращих.
- Небажання саморозвитку. Цей пункт корелюється з попереднім пунктом. Наші амбітні цілі вимагають постійного розвитку та навчання. Зі свого боку, Boosta докладає максимум зусиль, аби всі отримали можливості професійного росту, й мені дуже дивно дізнаватися, що деякі кандидати в цьому зовсім незацікавлені.
- Незнання англійської мови. Про це я вже писала в попередньому розділі.
Також ми намагалися розглядати лише тих кандидатів, які попередньо вже мали досвід роботи з міжнародним наймом. Проте в деяких випадках таки робили виключення, якщо бачили, що кандидат зацікавлений у роботі з нами, проактивний та, навіть не маючи практичного досвіду, пропонує гіпотези як та де шукати.
Такий відбір допоміг нам знайти класних людей у нашу команду – тих, хто вміє знаходити діаманти.
Я – джун. Як шукати роботу?
Є погана новина – знайти хорошу роботу молодшим спеціалістам зараз стало важче, адже багато компаній намагаються наймати більш кваліфікованих фахівців, аби не витрачати ресурси на навчання джунів. Відповідно, вакансій таки менше.
Але є й хороша новина – шанси отримати омріяний офер все одно є! У такому випадку вашими найкращими друзями повинні бути правильно сформоване резюме та теоретичні знання. Тому починати варто з цього, а далі – шукати будь-які можливості роботи «на практиці».
Гарним варіантом є стажування від локальних чи іноземних компаній. Це шанс отримати досвід, а також працевлаштуватися, бо часто по завершенню таких програм найкращим випускникам пропонують залишитися в компанії.
Ще одна можливість, що відкриє перед вами двері у світ рекрутингу, – це різноманітні дні кар’єри та професійні конференції. По факту, це місця, де ви можете напряму познайомитися з рекрутерами багатьох компаній та спробувати прорекламувати себе.
Замість висновку
Рекрутинг – це стиль життя – коли ви відчуваєте потреби людей, розумієте потреби бізнесу й допомагаєте цим двом знайти одне одного. Коли закриття кожної вакансії – це мінісвято, а відкриття нової – цікавий челендж.
Якщо відчуваєте, що це про вас, ласкаво просимо у професію! Успіхів!