Чи обов'язкова заява працівника для дистанційної роботи чи гнучкого режиму?

При прийняття ні роботу нового працівника або при переведенні на іншу посаду, необхідна заява працівника, на підставі якої видається наказ (або розпорядження) та укладається письмовий трудовий договір про дистанційну роботу.
Оскільки, відповідно до п. 2.4 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, записи в трудовій книжці про прийняття на роботу, переведення на іншу постійну роботу або звільнення, вносяться після видання наказу (розпорядження), і повинні точно відповідати тексту наказу (розпорядження).
Крім того, відповідно до п. 12 гл. 2 розд. IV Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях № 1000/5, в особових справах повинні міститись, зокрема, заява про прийняття на роботу або переведення на іншу роботу (посаду), письмовий трудовий договір (контракт), копії або витяги з розпорядчих документів (наказів, розпоряджень) про прийняття на роботу або про переведення на іншу роботу (посаду).
Якщо працівнику, лише, змінюють режим роботи на дистанційний або гнучкий, то буде достатньо укласти письмовий трудовий договір або додаткову угоду до попереднього трудового договору. Але, оскільки укладення таких договорів здійснюється, лише за наявності волевиявлення сторін, то заява робітника буде додатковим доказом того, що він дійсно бажає перейти до вказаних умов праці.
Ганна Лисенко, адвокат, партнер АО «Адвокатська сім’я Лисенко», член Комітету з трудового права НААУ