Кадровик
Онлайн-консультаціїНормативна базаКласифікаторДКХПЗразки документівПосадові інструкціїНовиниМатеріалиШпаргалкиКалендарКалькуляториВідпочинОкМагазин
Facebook
Telegram

Новини

Новини

Сортувати за
Датою
Фільтр
Головна
Вхід
ГоловнаНовиниПокроковий алгоритм дій роботодавця щодо оформлення е-лікарняного
Останні новини
10.09.2026

Покроковий алгоритм дій роботодавця щодо оформлення е-лікарняного

Якщо працівник іде на лікарняний, роботодавцю необхідно виконати встановлений законодавством алгоритм дій: від моніторингу статусу електронного листка непрацездатності (е-лікарняного) до оформлення виплати та звітування перед Пенсійним фондом України (ПФУ), нагаждує ProPodatki.com.ua

Покроковий алгоритм дій роботодавця

1. Отримання інформації та відстеження е-лікарняного

Працівник повідомляє роботодавця про тимчасову втрату працездатності (відкриття медичного висновку);

Електронний листок непрацездатності формується в Електронному реєстрі та з'являється у кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ.

Працювати з е-лікарняним для призначення виплат можна лише після набуття ним статусу «Готовий до сплати»:

  • для загального захворювання або травми — через 7 календарних днів після дати його закриття;
  • для допомоги по вагітності та пологах — через 7 календарних днів після дати його відкриття.

2. Визначення страхового стажу та днів до оплати

Кадрова служба визначає загальний страховий стаж працівника та страховий стаж за останні 12 місяців.

Відсоток оплати залежно від загального страхового стажу згідно з ст. 17 Закону «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» становить:

  • до 3 років — 50% середньої зарплати;
  • від 3 до 5 років — 60% середньої зарплати;
  • від 5 до 8 років — 70% середньої зарплати;
  • понад 8 років (або пільгові категорії) — 100% середньої зарплати.

Додаткова інформація від Ок.Кадровик

100 відсотків середньої заробітної плати (доходу) - застрахованим особам, віднесеним до 1-3 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; одному з батьків або особі, яка їх замінює, які доглядають хвору дитину віком до 14 років, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи; ветеранам війни, постраждалим учасникам Революції Гідності та членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членам сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України; особам, віднесеним до жертв нацистських переслідувань відповідно до Закону України "Про жертви нацистських переслідувань"; донорам, які мають право на пільгу, передбачену статтею 20Закону України "Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові"; особам, реабілітованим відповідно до Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років", із числа тих, яких було піддано репресіям у формі (формах) позбавлення волі (ув’язнення) або обмеження волі чи примусового безпідставного поміщення здорової людини до психіатричного закладу за рішенням позасудового або іншого репресивного органу

Визначається розподіл джерел фінансування за ст. 22 Закону «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування»:

  • перші 5 календарних днів — за рахунок коштів роботодавця;
  • з 6-го календарного дня і за весь подальший період — за рахунок коштів ПФУ (у разі нещасного випадку на виробництві роботодавець оплачує перші 17 днів, а ПФУ — починаючи з 18-го дня).

3. Прийняття та документальне оформлення рішення

Керівник підприємства або призначена ним уповноважена особа (чи комісія) розглядає документи:

  • не пізніше 10 робочих днів з дня набуття листком статусу «Готовий до сплати» (для допомоги по вагітності та пологах — не пізніше 3 робочих днів).

Приймається рішення про призначення матеріального забезпечення або відмову в ньому (підстави для відмови визначені у ст. 16 Закону «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).

Рішення оформлюється наказом (розпорядженням) керівника або протоколом уповноваженої особи/комісії.

У разі відмови працівнику не пізніше 5 календарних днів після прийняття рішення видається або надсилається письмове повідомлення про відмову із зазначенням причин та порядку оскарження (ст. 24 Закону «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).

4. Розрахунок виплати та нарахування перших 5 днів

Бухгалтерія обчислює середньоденну заробітну плату відповідно до Порядку № 100/Порядку № 1266 на основі виплат за останні 12 календарних місяців.

Оплата перших 5 днів за рахунок підприємства здійснюється у найближчий день, установлений для виплати заробітної плати.

5. Подання заяви-розрахунку до ПФУ (якщо хвороба понад 5 днів)

Не пізніше 5 робочих днів з дня ухвалення рішення про призначення виплати роботодавець формує та надсилає електронну заяву-розрахунок через особистий кабінет страхувальника на порталі ПФУ.

Пенсійний фонд перевіряє заяву-розрахунок та фінансує кошти на спеціальний рахунок підприємства протягом 3 робочих днів після її надходження.

6. Виплата допомоги працівнику та повідомлення ПФУ

Отримані страхові кошти роботодавець виплачує працівнику в найближчий строк, установлений для виплати заробітної плати.

Протягом 1 місяця з дня здійснення виплати застрахованій особі роботодавець зобов’язаний подати до ПФУ електронне Повідомлення про проведення виплат (якщо оплачувалися лише перші 5 днів за кошти роботодавця без залучення коштів ПФУ, таке повідомлення не подається).

Джерело: ProPodatki.com.ua
02.10.2026
Чи оплачується лікарняний під час призупинення дії трудового договору?
30.09.2026
Чи може роботодавець звернутися до ПФУ за проведенням перевірки листка непрацездатності працівника
21.09.2026
Максимальний термін дії медичного висновку: роз’яснення ПФУ
17.09.2026
Чому СМС про е-лікарняний може не надійти — пояснює ПФУ
20.08.2026
Дізнайтеся, чи буде сформовано електронний листок непрацездатності, якщо працівник захворів невдовзі після працевлаштування
Відділ продажу
0-800-213-787
з 9.00 до 18.00
© Кадровик, Ай Ті Сістем Юкрейн, ТОВ, 2017—2026