Коли виконання обов’язків може бути без доплати

Якщо посадовою інструкцією передбачене виконання обов’язків іншого працівника на час його відсутності, то такі обов’язки належать до його трудової функції й виконуються без видання окремого наказу та без доплати.
Вказували на це фахівці Держпраці у листі від 19.01.2024 № 104/2/2.1-ЗВ-24а фахівці Держпраці вказували:
Враховуючи зазначене, якщо посадовою інструкцією працівника визначено виконання обов’язків іншого працівника під час його відсутності, то таке заміщення здійснюється без видання окремого наказу та без доплати
В інших випадках виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника допускається згідно ст. 105 Кодексу законів про працю України:
- тільки за згодою працівника;
- за умови видання відповідного наказу;
- проведенням доплати за суміщення професій (посад) або виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника.
Тож, якщо посадовими обов’язками не визначено виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника, має бути заява / згода на виконання додаткових обов’язків та доплата.