Рішення про призначення страхових виплат приймає сам керівник: як оформити?
Якщо рішення про призначення допомоги по тимчасовій втраті працездатності, по вагітності та пологах, допомоги на поховання прийматиме сам керівник підприємства, то достатньо оформити таке рішення відповідним наказом (розпорядженням), зазначає Євген Токарев, головний редактор порталу buhgalter.com.ua
Частину «начинки» цього наказу можна запозичити у старій формі протоколу комісії із соціального страхування...
1. Якщо призначаємо допомогу по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах, то в наказі зазначається така інформація:
- П. І. Б. застрахованої особи (застрахованих осіб), якій (яким) призначаються страхові виплати;
- номер страхового свідоцтва;
- номер е-лікарняного (або номер і серію паперового листка непрацездатності), на підставі якого призначаються страхові виплати;
- причину непрацездатності;
- чи це первинний лікарняний лист, чи продовження;
- період непрацездатності;
- кількість днів, що підлягають оплаті (у тому числі за рахунок ПФУ);
- розмір допомоги (%).
2. Якщо призначаємо допомогу на поховання, то в наказі потрібно вказати:
- П. І. Б. застрахованої особи (застрахованих осіб), якій (яким) призначаються страхові виплати;
- номер страхового свідоцтва;
- документ, на підставі якого призначаються страхові виплати;
- розмір допомоги.
3. У разі відмови в призначенні допомоги по тимчасовій непрацездатності потрібно вказати:
- П. І. Б. застрахованої особи (застрахованих осіб);
- номер страхового свідоцтва;
- номер е-лікарняного (або номер і серію паперового листка непрацездатності);
- період непрацездатності;
- кількість днів, що НЕ підлягають оплаті;
- причину відмови в призначенні виплат.
До наказу додаються документи, на підставі яких було ухвалено рішення про призначення лікарняних (декретних) або про відмову у призначенні таких виплат. Зокрема:
- оригінал лікарняного листа, якщо його видано у паперовій формі;
- роздрукований е-лікарняний (якщо внутрішніми документами підприємства передбачено їх друкування);
- інші документи (для сумісника — довідка про середню зарплату з основного місця роботи, для пільговиків — документи, що підтверджують право на пільги тощо).
На підставі цього документа бухгалтерія розраховує «непрацездатну» середню та нараховує лікарняні виплати (за перші 5 днів хвороби + допомогу за рахунок ПФУ) працівникам.
Зауважте: складати якісь додаткові документи щодо призначення керівника відповідальним за призначення страхових виплат не потрібно.