Кадровик
Онлайн-консультаціїНормативна базаКласифікаторДКХПЗразки документівПосадові інструкціїНовиниМатеріалиШпаргалкиКалендарКалькуляториВідпочинОкМагазин
Facebook
Telegram

Новини

Новини

Сортувати за
Датою
Фільтр
Головна
Вхід
ГоловнаНовиниРекомендації для інструкторів щодо проведення іспитів на рівень володіння державною мовою
Останні новини
20.04.2023

Рекомендації для інструкторів щодо проведення іспитів на рівень володіння державною мовою

Національна комісія зі стандартів державної мови затвердила Рекомендації для інструкторів щодо проведення іспитів на рівень володіння державною мовою. Ці Рекомендації містять вказівки й опис послідовності дій інструкторів, які в уповноважених установах забезпечують дотримання процедури щодо організації та проведення іспиту на рівень володіння державною мовою, який організовує і проводить Національна комісія зі стандартів державної мови, а саме:

У день іспиту інструктор завчасно прибуває до іспитової аудиторії, де претенденти складатимуть іспит. Інструктор повинен мати зі собою документ, що посвідчує його особу.

Перед початком іспиту до входу претендентів в іспитову аудиторію інструктор:

  • перевіряє наявність списку поданих і зареєстрованих заяв;
  • перевіряє готовність іспитової аудиторії до проведення іспиту, за потреби провітрює приміщення;
  • переконується у відсутності факторів, що можуть негативно вплинути на об'єктивність проведення іспиту;
  • переконується, що всі комп'ютери увімкнені, підключені до мережі Інтернет і працюють справно;
  • прикріплює до одягу візуальний засіб ідентифікації особи інструктора в іспитовій аудиторії - нагрудний знак, картку-бейджик або наклейку із зазначеними на них прізвищем та власним ім'ям інструктора.

Під час входу претендентів в іспитову аудиторію інструктор:

  • ідентифікує особу кожного претендента за пред'явленим оригіналом документа, що посвідчує особу претендента та громадянство України (для іспиту на рівень володіння державною мовою для виконання службових обов'язків);
  • ідентифікує особу кожного претендента за пред'явленим оригіналом посвідки на постійне проживання (для іспиту на рівень володіння державною мовою для набуття громадянства);
  • перевіряє в кожного претендента, який зареєструвався для складання іспиту на рівень володіння державною мовою для набуття громадянства України, наявність оригіналу (або копії) документа про оплату за складання іспиту;
  • порівнює інформацію з оригіналу документа, що посвідчує особу претендента, із тією, що міститься у списку поданих і зареєстрованих заяв претендентів;
  • допускає претендента до робочого місця в іспитовій аудиторії для участі у складанні іспиту за умови відсутності розбіжностей у документах.

Комісія рекомендує:

- не допускати претендента до робочого місця в іспитовій аудиторії для участі у складанні іспиту, якщо претендент не подав оригіналу документа, що посвідчує особу та/або громадянство України (на іспит для виконання службових обов'язків);

- не допускати претендента до робочого місця в іспитовій аудиторії для участі у складанні іспиту, якщо інформація в документах претендента не збігається з інформацією зі списку поданих і зареєстрованих заяв;

- не допускати претендента до робочого місця в іспитовій аудиторії для участі у складанні іспиту на рівень володіння державною мовою для набуття громадянства України, якщо у нього відсутній документ про оплату за складання іспиту;

- надсилати в день іспиту в Комісію на електронну адресу inozem@mova.gov.ua копію документа, що підтверджує оплату за складання іспиту, якщо претендент не зробив цього самостійно.

В іспитовій аудиторії перед початком іспиту інструктор:

  • нагадує претендентам про їхні права та обов'язки;
  • нагадує претендентам, що для участі у складанні іспиту кожному з них треба мати чинний сертифікат електронного підпису для накладення електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису;
  • попереджує претендентів про необхідність залишити речі, що не передбачені процедурою проведення іспиту (верхній одяг, парасольки, сумки, книжки, вимкнуті мобільні телефони, інші засоби зв'язку, пристрої зчитування, обробки, збереження та відтворення інформації, а також окремі елементи, які можуть бути складовими відповідних технічних засобів чи пристроїв, друковані або рукописні матеріали), у відведеному для цього місці в іспитовій аудиторії;
  • наголошує, що мобільні телефони та інші технічні засоби необхідно вимкнути перед тим, як залишити їх у відведеному для цього місці;
  • допомагає кожному претендентові зайняти своє робоче місце в іспитовій аудиторії за комп'ютером, що призначений для входу в іспитову систему;
  • нагадує претендентам (за потреби) про необхідність дотримання особливих санітарно-гігієнічних норм (маски, дистанція тощо) та правил поведінки під час оголошення повітряної тривоги;
  • допомагає (за потреби) претендентам увійти в іспитову систему за допомогою кваліфікованого електронного підпису;
  • перевіряє відповідність інформації про прізвище, власне ім'я та ім'я по батькові (за наявності) претендента, яка зазначена в його чинному сертифікаті електронного підпису для накладення електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, із тією, яка міститься у документі, що посвідчує особу претендента.

Комісія рекомендує не допускати претендента до складання іспиту, якщо виявлено розбіжності між інформацією, що міститься документі, що посвідчує особу претендента, і тією, яка зазначена в чинному сертифікаті електронного підпису претендента, а про факт недопущення повідомляти в Комісію в день іспиту.

В іспитовій аудиторії під час іспиту інструктор:

  • контролює перебіг іспиту та дотримання з боку претендентів вимог порядку проведення іспиту;
  • фіксує факти порушення претендентом процедури та вимог порядку проведення іспиту й інформувати про це Комісію;
  • нагадує претендентам про обов'язкове використання кнопки "Відмовитися від іспиту" у разі небажання розпочинати іспит взагалі або продовжувати (чи завершувати) його в будь-який момент від початку;
  • за 10 хвилин до закінчення часу, відведеного для складання іспиту, нагадує претендентам про час та повідомляє про необхідність зберегти всі відповіді і вчасно завершити іспит;
  • переконується, що кожен претендент вчасно завершив іспит (коректно зберіг і відправив свої відповіді);
  • інформує Комісію про виникнення технічних несправностей, непередбачуваних ситуацій або форс-мажорних обставин (оголошена повітряна тривога, відбулося незаплановане відімкнення електроенергії, зник інтернет-зв'язок, трапився технічний збій у роботі комп'ютерного обладнання тощо), що унеможливили виконання та зберігання виконаних претендентами завдань.

Інструкторові не рекомендовано:

- бути екзаменатором Комісії;

- ознайомлюватися зі змістом іспитових завдань;

- робити фото- та відеофіксацію матеріалів іспиту;

- передавати іншим особам свій ідентифікатор користувача в іспитовій системі, пароль та інші засоби доступу;

- використовувати мобільні телефони, персональні комп'ютери, електронні прилади, друковані, рукописні та інші матеріалами, що не передбачені процедурою проведення іспиту. Інструктор може використовувати мобільні телефони під час проведення іспиту тільки з метою організації зв'язку (за потреби) з відповідальними особами Комісії, дотримуючись політики безпеки, визначеної Комісією;

- відповідати на запитання учасників щодо змісту завдань іспиту (коментувати їх, тлумачити, підказувати варіант відповіді);

- без поважної причини відвертати увагу претендентів від виконання завдань іспиту;

- покидати аудиторію під час проведення іспиту;

- голосно розмовляти;

- надавати претендентам будь-які предмети, що не передбачені процедурою проведення іспиту.

 

Джерело: ОК.Кадровик
11.06.2025
Кабмін встановив нові надбавки та премії для держслужбовців: від 200 до 1000 грн/міс.
23.04.2025
ТОП 10 запитань щодо постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання проведення класифікації посад державної служби»
04.04.2025
Класифікація посад держслужбовців: постанова КМУ
03.04.2025
Кабмін затвердив порядок виплати держслужбовцям надбавки за володіння англійською мовою
26.03.2025
Зміни до закону про держслужбу передбачають підвищення зарплат і врегулювання рангів
Відділ продажу
0-800-213-787
з 9.00 до 18.00
© Кадровик, Ай Ті Сістем Юкрейн, ТОВ, 2017—2025