Кадровик
Онлайн-консультаціїНормативна базаКласифікаторДКХПЗразки документівПосадові інструкціїНовиниМатеріалиШпаргалкиКалендарКалькуляториВідпочинОкМагазин
Facebook
Telegram

Новини

Новини

Сортувати за
Датою
Фільтр
Головна
Вхід
ГоловнаНовиниЧи потрібен компанії штатний психолог та як його шукати
Останні новини
16.08.2022

Чи потрібен компанії штатний психолог та як його шукати

Війна негативно впливає на кожну людину, і що довше вона триває — то сильніша шкода. Але життя не поставиш на паузу — треба працювати, вести бізнес, хоч як би не було важко. Саме тому серед роботодавців зростає попит на послуги корпоративного психолога. Як шукати такого спеціаліста та чи варто брати його в штат, розмірковує Recruitment Lead BAKOTECH Антон Ванін, Happy Monday

Навіщо компаніям потрібен психолог

Раніше компанії наймали корпоративних психологів, щоб ті могли покращити колективний мікроклімат, допомогти спеціалістам адаптуватися в новій команді, зрозуміти точку вигоряння та впоратися з проблемами на роботі.

Зараз до найму такого фахівця роботодавці підходять з трохи іншим запитом. Під час війни у багатьох почастішали тривожно-депресивні стани, виникли труднощі з фокусуванням та працездатністю в умовах нової реальності, коли думки зовсім не про роботу. Тому для багатьох бізнесів питання повернення співробітника в ресурсний робочий стан стало надзвичайно актуальним.

Розберемося, чи потрібно для цього брати психолога в штат чи досить запрошеного спеціаліста, який закриє точкові болі?

Психолог у штаті: плюси та мінуси

Переваги найму спеціаліста у штат базуються в основному на його тіснішій інтеграції з колективом та бізнесом.

По-перше, штатний психолог краще розуміє бізнес і може працювати з урахуванням бізнес-цілей компанії.

По-друге, такий фахівець може бути частиною корпоративної культури та її розвитку. Він допомагає збалансувати команду, а результат його роботи з часом ставатиме все помітнішим.

По-третє, штатний співробітник гарантує анонімність. Компанія та люди переживають за збереження інформації, яку відкривають психологу під час сеансів. Людина у штаті сприймається як надійніша не тільки через зобов’язання перед роботодавцем, а й через прихильність до колективу.

Якщо говорити про мінуси, то він, на мій погляд, лише один — найм спеціаліста у штат завжди коштує дорожче.

Як шукати психолога

Пошук такого спеціаліста не надто відрізняється від найму інших співробітників. Відмінність лише в тому, що сфера специфічна і часто буває так, що бізнес не має досвіду в пошуку таких фахівців.

Для початку слід сформулювати проблему, заради вирішення якої ми наймаємо спеціаліста. Причому варто зробити це максимально конкретно, щоб була можливість вибрати людину з потрібними компетенціями.

Для цього збираємо інформацію безпосередньо від стейкхолдера, тобто людини, яка дала запит на пошук спеціаліста через певні проблеми. В ролі такого замовника може виступати, наприклад, СЕО компанії, який зацікавлений у нормальному емоційному фоні команд.

Далі ми висуваємо гіпотези щодо розв’язання проблем, обговорюємо їх зі стейкхолдерами та вносимо корективи, якщо потрібно.

Перед тим як вийти на ринок у пошуках кандидата, ми складаємо карту пошуку — де шукатимемо спеціаліста. І приступаємо до ресерчу.

Коли у нас готовий пул фахівців після первинного інтерв’ю, ми проводимо ще одне — на рівні стейкхолдерів, для максимально коректної оцінки.

Якщо розуміємо, що цей фахівець допоможе вирішити нашу проблему і у нас із ним спільні цінності та бачення ситуації — робимо офер. 

Як оцінити ефективність спеціаліста

Оцінювати ефективність психолога краще через опитування стейкхолдерів, аналіз конкретних проблем та прогресу їх вирішення. При цьому варто розуміти, що шляхи досягнення цілей у різних фахівців можуть кардинально відрізнятися. І тут варто довіритися спеціалісту та просто дати йому можливість допомагати. 

Джерело: Happy Monday
12.12.2025
Гледінг у трудовому колективі
09.12.2025
Що робити, якщо співробітник вкрав клієнтську базу
27.11.2025
Емоційна зарплата: як утримати таланти без підвищення окладу
26.11.2025
Психологія мовчання: як заохотити співробітників повідомляти про проблеми і захистити бізнес
21.11.2025
Перевірка кандидатів перед працевлаштуванням: межі дозволеного для роботодавця
Відділ продажу
0-800-213-787
з 9.00 до 18.00
© Кадровик, Ай Ті Сістем Юкрейн, ТОВ, 2017—2025