Кадровик
Онлайн-консультаціїНормативна базаКласифікаторДКХПЗразки документівПосадові інструкціїНовиниМатеріалиШпаргалкиКалендарКалькуляториВідпочинОкМагазин
Facebook
Telegram

Новини

Новини

Сортувати за
Датою
Фільтр
Головна
Вхід
ГоловнаНовиниЩо таке презентеїзм та як його побороти
Останні новини
12.11.2021

Що таке презентеїзм та як його побороти

Час від часу працівникам доводиться пропускати роботу через хвороби: дехто відкриває лікарняний, дехто бере відгул. Але є й такі працівники, які попри погане самопочуття продовжують ходити на роботу. В період пандемії COVID-19 працівників, які мають симптоми коронавірусної хвороби, роботодавці просять залишатися вдома. Але є чимало інших недуг, симптоми яких не надто виражені, проте заважають зосередитися та виконувати роботу якісно.

Що таке презентеїзм розповідає Тhepoint

Презентеїзм – практика приходити на роботу попри хворобу, травми, погане самопочуття, що стає причиною зниженої продуктивності. В результаті працівник жертвує своїм фізичним, психологічним, емоційним здоров’ям, що спричинено бажанням довести всім, що він гідний того, щоб займати певну посаду.

Важливо

Не варто плутати презентеїм із симуляцією, під час якої працівник вдає хворого, аби лише нічого не робити, піти з роботи раніше, взагалі не вийти на роботу.

Презентеїсти дійсно мають проблеми зі здоров’ям, більшість з них хочуть продовжувати працювати, якщо можуть це робити. Зазвичай це такі хронічні чи епізодичні захворювання:

  • сезонна алергія;
  • астма;
  • мігрень;
  • біль в спині;
  • шлунково-кишкові розлади;
  • депресія.

Варто зазначити, що презентеїм не завжди очевидний навколишнім, на перший погляд, працівник може мати здоровий вигляд, а насправді хвороба заважає йому працювати та погіршує якість життя.

Типи презентеїзму:

  • Абстрактний (побічний) – працівник під час роботи зосереджений на власних проблемах, тому не може повноцінно працювати.
  • Стратегічний – працівник свідомо затримується на роботі, щоб керівництво та колеги помітили його старанність.
  • Добровільний – працівник затримується на роботі попри погане самопочуття через трудоголізм.

Як компанія може допомогти презентеїстам

Для роботодавців дуже важливо визнати проблему презентеїму та навчитися з нею боротися, адже його наслідками стають втрата продуктивності працівників, що зокрема впливає на фінансові показники компанії. Тому деякі роботодавці інвестують у здоров’я співробітників:

  • організовують медичні обстеження;
  • організовують безкоштовні консультації терапевтів та вузьких спеціалістів;
  • виділяють кошти на лікування деяких поширених хвороб;
  • організовують добровільні щеплення для працівників (наприклад, проти грипу);
  • оцінюють ризики здоров’я працівників (збирають інформацію про умови, які можуть викликати проблеми зі здоров’ям у майбутньому);
  • організовують оздоровчі програми, які пропагують заняття спортом, дотримання ЗСЖ, правильного харчування.

Так компанії уникають зниження продуктивності працівників, пов’язаної зі здоров’ям. Адже розуміють, що здорові працівники – це актив, в який потрібно інвестувати, в результаті чого компанія отримає покращення ефективності та продуктивності персоналу. Відтак спостерігатиметься зменшення кількості прогулів і презентеїзму. Це вигідніше, ніж часта відсутність працівника на роботі.

Управління здоров’ям працівників – це конкурентна перевага для бізнесу.

Як діяти презентеїстам?

  • Перше, що потрібно зробити у боротьбі з презентеїзмом – визнати, що презентеїм – це не норма.
  • Пройдіть обстеження та дізнайтеся свій діагноз. Попіклуйтеся про своє здоров’я самі, не чекайте, що вас хтось поведе до лікаря. Деякі люди роками не звертаються до лікарів навіть якщо недуга погіршує якість життя та не дає можливість спокійно працювати.
  • І за будь-яких обставин перегляньте свій раціон, уникайте стресів – це полегшить симптоми будь-якої недуги.

Будьте здоровими та бережіть себе, працюйте та отримуйте задоволення!

Джерело:  rabota.ua
01.07.2025
Літній дрес-код: як зібрати комфортний та стильний гардероб в офіс?
30.06.2025
Чи визнає Україна документи з тимчасово окупованих територій: роз’яснення Мін’юсту
30.06.2025
Президент анонсував реформу трудового законодавства
27.06.2025
Як залишатися затребуваними в епоху ШІ? 5 навичок, які цінують роботодавці
25.06.2025
Які документи можна ламінувати
Відділ продажу
0-800-213-787
з 9.00 до 18.00
© Кадровик, Ай Ті Сістем Юкрейн, ТОВ, 2017—2025